בימים האחרונים החלו חברות התעופה הזרות להגיב למתיחות הגוברת בין ישראל ואיראן, על רקע האיומים של איראן לתקוף את ישראל. אחרי הפסקת טיסות של חברות זרות לאיראן, כעת מושפעות גם טיסות לישראל.

כפי שדיווחנו מוקדם יותר, קבוצת התעופה לופטהנזה השהתה את טיסותיה מפרנקפורט לטהרן לאור הכוונות האיראניות. מאוחר יותר גם חברת אוסטריאן איירליינס מקבוצת לופטהנזה הודיעה גם היא על השהיית טיסותיה מוינה לטהרן. מדובר בשתי חברות התעופה המערביות כמעט היחידות שטסות לאיראן, לצד חברות התעופה הערביות כמו אמירייטס, קטאר איירווייז וטורקיש שמחברות את טהרן לעולם.

כעת נראה כי המצב צפוי להשפיע גם על הטיסות לישראל. חברת הלואו קוסט וויז אייר (Wizz) הודיעה היום לנוסעים ללונדון בטיסות החברה בימים הקרובים על ביטול טיסתם לאור המצב הביטחוני בישראל. נכון לעכשיו החברה לא פרסמה הודעה רשמית או גורפת על ביטול טיסות או קווים מתל אביב, כך שלעתה עתה מדובר בביטולים נקודתיים שבתקווה לא ישפיעו על פעילות החברה בטווח הארוך במידה ותרד המתיחות בין הצדדים.

במקביל, דובר מטעם חברת התעופה KLM הודיע היום כי החברה תפסיק את טיסותיה במרחב האווירי הישראלי. נכון לעכשיו אין השפעה על פעילות הטיסות של החברה לישראל והיא תמשיך להפעיל טיסות בין אמסטרדם לתל אביב עם עצירה טכנית בלרנקה להחלפת צוותים, בדומה למצב כיום. המשמעות היחידה היא שטיסות KLM יעקפו את ישראל בדרכן מהולנד מזרחה ובחזרה, מה שעלול להאריך במעט את זמן הטיסה והעלות הכספית של חלק מטיסותיהם.

בימים האחרונים עדכנה גם חברת התעופה האוסטרלית QANTAS על השהיית קו הטיסות של החברה בין פרת׳ ללונדון, אחד מקווי הטיסה הארוכים בעולם. קו טיסות זה עובר דרך עיראק, בסמוך לגבול עם איראן וחברת התעופה האוסטרלית החליטו להשהות אותו לאור המתיחות בין הצדדים.

בשלב הנוכחי נותר בעיקר לקוות שמדובר בהשפעות נקודתיות וכן כי המתיחות בין הצדדים תרד בהקדם לפני שנראה צעדים של חברות תעופה נוספות הנוגעים לטיסותיהם לישראל.