גם לאחר סיומה של המתקפה האיראנית על ישראל, חברות התעופה והנוסעים מתמודדים היום עם ההשלכות של סגירת המרחב האווירי הישראלי שהוביל לביטולי ודחיית טיסות מ/אל ישראל וכן ההחלטה של חברות התעופה הזרות להשהות את טיסותיהן לישראל.

המרחב האווירי במזרח התיכון
המרחב האווירי במזרח התיכון

הבוקר בשעה 07:30 נפתח מחדש המרחב האווירי הישראלי. בעוד היום תוכנן להיות היום העמוס ביותר בנתב״ג מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל עם צפי לכ-55,000 נוסעים בנתב״ג, בפועל לאור המצב צפויים לעבור בשדה כ-35,000 נוסעים.

על פי אתר flightradar24, מדד העיכובים בנחיתות בשדה התעופה הבוקר עומד על ציון 5, הציון הגרוע ביותר, עם עיכוב ממוצע בנחיתות של 70 דק׳ בנחיתה ו-29 דק׳ בהמראה. על פי האתר, בעוד המרחב האווירי הישראלי נפתח וחוזר לפעילות, המרחבים האווירים של ירדן, עיראק וסוריה נפתחו אך טרם רואים פעילות אווירית מסחרית משמעותית.

חברות התעופה הישראליות

אל על, שמחזיקה כיום בליבת הפעילות בנתב״ג, הודיעה הבוקר כי היא חוזרת להפעיל את לוח הטיסות של החברה לאחר ביצוע התאמות. לאחר ביטול של מספר טיסות מ/אל ישראל בשל סגירת המרחב האווירי, באל על עדכנו כי הם פועלים לייצוב לוח הטיסות בהקדם. אל על מעדכנת בסטאטוס הטיסות שבוטלו באופן מרוכז בלינק הבא. בנוסף הודיעה החברה על מדיניות שינויים וביטולים מקלה לטיסות הממריאות עד יום שבת, 20 באפריל.

ארקיע הודיעה גם היא על התאמות בלוח הטיסות, אך טרם פרסמה מידע מלא אודות היקף השינויים הצפוי. החברה צפויה לעדכן את הנוסעים שמושפעים מהשינוי פרטנית בשעתיים הקרובות. כמו כן, עדכנה ארקיע על ביטול כל הטיסות הפנים ארציות להיום.

בישראייר עדכנו גם כן כי בחברה נאלצים לבצע שינויים בלוח הטיסות של יום ראשון וכן כי כל טיסות הפנים ארציות מתל אביב לאילת ומאילת לתל אביב מבוטלות. גם בישראייר נכון לעכשיו טרם פרסמו בחברה הודעה מסודרת על היקף השינויים הצפוי והנוסעים צפויים לקבל הודעות ישירות מהחברה.

חברות התעופה הזרות

קבוצת לופטהנזה ביטלה את טיסות לופטהנזה, אוסטריאן איירליינס וסוויס לתל אביב היום (14).

חברת פליי דובאי הודיעה על ביטול של 5 טיסות יומיות מתל אביב אתמול והיום (14).

קבוצת אייר פראנס-KLM ביטלה את  טיסות אייר פראנס בימים ראשון ושני (14-15) לישראל וממנה וכן את  טיסות KLM ביום ראשון ה-14.4. הקבוצה תאפשר מדיניות שינויים וגמישות ליוצאים מהארץ עד ה22.4.

בפועל, מבדיקה בלוח הטיסות נראה כי חלק גדול מחברות התעופה הזרות ביטלו את טיסותיהן לתל אביב לכל הפחות להיום (14.4). ברשימה זו נכללות החברות אייג׳יאן, לוט, נאוס, וויז, יונייטד, אייר קנדה, איזיג׳ט, אזרבייג׳ן איירליינס, איתיחאד, TUS, ITA, אייר אירופה, סוויס ואיבריה.

באשר למחר (15.4) נראה שבשלב הנוכחי יש מעט יותר עמימות. נכון לעכשיו נראה שבלוח הטיסות מעודכנים ביטולים רק של פליי דובאי, קבוצת לופטהנזה, וויז אייר, יונייטד, איזיג׳ט ואייר פראנס. כמובן שבהתאם להתפתחות יתכן שבשעות הקרובות יעדכנו חברות התעופה את המדיניות שלהן, לכאן או לכאן.

שימו לב שחשוב לבדוק את סטאטוס הטיסה שלכם לפני היציאה לשדה ב-2 מקומות: באזור האישי באתר חברת התעופה וכן באתר שדה התעופה ממנו ממריאים. כמו כן, חשוב להגיד שחלק מחברות התעופה ינהגו בגמישות, לעיתים גם אם לא פרסמו נהלים מיוחדים ועל כן במידה ועולה צורך מיוחד מומלץ לפנות ישירות לחברת התעופה באמצעי הקשר שמפורסמים באתר החברה.