למרות המצב הביטחוני, הטיסה הראשונה שנחתה הבוקר עם פתיחת המרחב האווירי הישראלי הייתה טיסת ארקיע עם 150 עובדי זרים מסרי לנקה.

הבוקר (יום א’) בשעה 7:30 נחת בנתב”ג המטוס של ארקיע ובו מאה וחמישים עובדי בניין חדשים מסרי לנקה. העובדים מגיעים כחלק מפרויקט של משרד הפנים ל״ייבוא״ של עובדים זרים בכדי לעזור לשקם את ענף הבנייה, שנפגע קשות בעקבות המלחמה.

טיסת ארקיע מסרי לנקה לתל אביב דרך סיישל
טיסת ארקיע מסרי לנקה לתל אביב דרך סיישל

טיסת ארקיע IZ640 המריאה מקולומבו שבסרי לנקה אתמול בשעה 7 בערב (זמן מקומי). לאחר עצירה קצרה בויקטוריה שבסיישל, בשעה 02:25 בלילה המשיכה הטיסה בדרכה לישראל, כאן היא נחתה כאמור היום בשעות הבוקר. הטיסה בוצעה באחד משני מטוסי האיירבוס A321neoLR של ארקיע, בעלי טווח טיסה מוגדל.

בחודש דצמבר הפעילה ארקיע טיסה ראשונה לסרי לנקה עם 210 עובדים זרים לענף החקלאות בעוטף עזה שנפגע קשה בעקבות המלחמה. מאוחר יותר השיקה החברה את קו הטיסות המסחרי של החברה לסרי לנקה, עם עצירת תדלוק בסיישל. חברת ארקיע הודיעה גם על הוספת מחלקת פרימיום חדשה בקו טיסות זה.

טיסות אלו מצטרפות לטיסה מיוחדת שהפעילה ארקיע בחודש דצמבר עם עובדים זרים ממלוואי שבאפריקה. בטיסה ראשונה ומיוחדת הגיעו 190 נוסעים מלוואים שצפוים להשתלב בענף החקלאות בישראל. מנכ״ל ארקיע, עוז ברלוביץ מסר: “מדובר ברכבת אווירית שבדרכה לישראל במהלך החודשים הקרובים. ארקיע תמשיך לסייע בחיזוק המשק הישראלי, שנקלע למשבר עקב מלחמת ״חרבות ברזל”.”

שר הפנים ארבל: ״אני מברך את מאה וחמישים עובדי הבניין החדשים שהגיעו הבוקר בטיסת ארקיע מסרי לנקה לעבודה בישראל. ממשלת ישראל מחוייבת לשלומם ולבטחונם של כלל העובדים הזרים. אני מודה למנכ״ל רשות האוכלוסין וההגירה אייל סיסו ועובדי הרשות על עבודה מאומצת ויסודית להמשך רצף ההגעה של עובדים זרים לישראל״.