במהלך שנת 2024 צפויה אל על לקבל את מטוס הבואינג 787 ה-17 והראשון שיצטרף לצי החברה מחוץ לעסקאת ההצטיידות המקורית במטוסי דרימליינר.

לקראת הגעתו הצפויה של מטוס הדרימליינר ה-17, אל על כבר שיבצה אותו בטיסותיה החל מחודש ינואר 2025, תחילה בטיסות החברה לתאילנד (בנגקוק ופוקט). בהתאם לאפשרות להקדמת המסירה של המטוס לאל על לאחר שיצבע בצבעי החברה, יתכן ומועד כניסתו לשירות יוקדם ויורחב בטיסות גם ליעדים באירופה, בעיקר פריז ולונדון.

בשלב זה המטוס המדובר לא צפוי לשרת בקווים של החברה לצפון אמריקה, ככל הנראה בשל תצורת פנים שונה מהתצורה המוכרת של החברה במטוסי הדרימליינר. עם זאת, המטוס יוכל ״לפנות״ מטוסי דרימליינר אחרים לתמוך בפעילות המתרחבת של אל על בטיסות לארה״ב.

נזכיר, כי ביולי האחרון נמסר לאל על מטוס הבואינג 787 דרימליינר ה-16 במספר והאחרון שנרכש במסגרת תכנית ההצטיידות המקורית של החברה במטוסי דרימליינר. מאז הספיקה אל על כבר להגיע להסכמות עם בואינג על רכש של שלושה מטוסי דרימליינר נוספים עם אופציה ל-9 נוספים.

מחלקת העסקים הצפויה במטוס ה-787 החדש של אל על
מחלקת העסקים הצפויה במטוס ה-787 החדש של אל על

לאחרונה פרסמנו כי המטוס ה-17 צפוי להיות מטוס שייועד עבור חברת התעופה הסינית Air China והוא כולל את מחלקות ההושבה המקוריות שייועדו לחברה התעופה הסינית, במקום המחלקות המוכרות שמותקנות בכל מטוסי הדרימליינר של אל על כיום.

מחלקת תיירים במטוס ה-787 החדש של אל על
מחלקת תיירים במטוס ה-787 החדש של אל על

הדרימליינר ה-17 של אל על, שצפוי לקבל את מספר הרישום הישראלי 4X-EDN, הוא מדגם בואינג 787-9 עם 293 מושבים ב-2 מחלקות שירות (30 במחלקת עסקים ו-263 במחלקת תיירים). זאת, לעומת 271 מושבים (32 במחלקת עסקים, 35 בפרימיום ו-204 בתיירים) במטוסים המקבילים של אל על מאותו דגם.

תצורת הושבה במטוס ה-787 החדש של אל על
תצורת הושבה במטוס ה-787 החדש של אל על

הקיבולת המוגדלת באותו דגם מטוס מתאפשרת בזכות תצורת צפופה יותר במחלקות הפרימיום. כך למשל מחלקת עסקים היא בתצורה של 2-2-2 (במקום 1-2-1 במטוסי אל על כיום). כל המושבים במחלקת עסקים נפתחים למיטה שטוחה, אך לא לכל נוסע תהיה גישה ישירה למעבר כמו במחלקת העסקים במטוסי הדרימליינר כיום.

במטוס החדש לא קיימת מחלקת פרימיום. ארבעת השורות הראשונות במחלקת תיירים הוגדרו כמושבי EL AL Space, כלומר מושבים מועדפים/עם מרווח רגליים גדול יותר ממושבים רגילים. במחלקת תיירים יש יתרון עבור הנוסעים שכן בתצורה הקיימת של המטוס, למושבים במחלקה זו מרווח רגליים מוגדל של 81 ס״מ, שנחשב גדול מהממוצע בתחום ומהנתון הסטנדרטי במטוסי ה-787 של אל על שעומד על 79 ס״מ.

הנוסעים יוכלו לזהות שהם טסים במטוס החדש במידה והטיסה באתר אל על מסומנת כטיסה שיוצאת במטוס מדגם 787 דרימליינר, אך תצורת ההושבה לא כוללת מחלקת תיירים פרימיום אלא מחלקות עסקים ותיירים בלבד.

תמונה: אגנס אוירינגל