חברת אל על הודיעה כי לאור ביטולי הטיסות הנרחבים של חברות התעופה הזרות מ/אל ישראל, וכדי לאפשר לנוסעים שטיסתם בוטלה לחזור לישראל, היא מגדירה מחירי מקסימום לטיסה לכיוון אחד לתל אביב לטיסות עד ה-20 באפריל. צעד דומה לזה שביצעה אל על בתחילת מלחמת חרבות ברזל, הפעם במטרה למנוע מזינוק מחירים חד לקראת הפסח.

מחירי טיסות לדוגמא לכיוון אחד לישראל:

מאתונה: 217 דולר
מפריז: 361 דולר
מלונדון 314 דולר (לוטון) 412 דולר (הית׳רו)
מאמסטרדם: 326 דולר
ממדריד: 347 דולר
מניו יורק: 795 דולר
ממיאמי: 849 דולר

חשוב להבין שכשחברות התעופה הזרות מבטלות טיסות לישראל, ישנו זינוק בביקוש לטיסות של חברות הישראליות שגורם ל-2 דברים לקרות כמעט באופן אוטומטי: מחירי כרטיסי הטיסה הזולים אוזלים כמעט מיידית ונותרים כרטיסים יקרים בלבד, וכן נכנס לפעולה מנגנון שחברות תעופה רבות בעולם עברו להשתמש בו שנקרא ״תמחור דינאמי״. אותו מנגנון אחראי להתאים את מחירי הטיסה לביקושים, וקפיצה חדה בביקוש תוביל במקרים רבים לקפיצה במחיר.

ההחלטה של אל על נועדה לאזן את ההשפעה של שני המנגנונים האלו, בכך שהיא מגדירה את המחיר המקסימאלי לכרטיס לכיוון אחד. אמנם לא מדובר בשום דרך ב״מחירי מציאה״, אבל בעידן שבו חברות הלואו קוסט דרשו מחירים של כ-1,000$ לאירופה לקראת פסח, מדובר במחירים סבירים ומהלך חשוב של אל על ששואפת להמשיך למצב את עצמה כחברת התעופה הלאומית.

חשוב להדגיש שהמחיר הוא לכרטיסי טיסה בתעריף לייט, כלומר עם טרולי בלבד, ללא כבודה וללא הושבה. אל על הוסיפה באתר שלה מנגנון לאיתור מושבים פנויים על טיסותיה, שמתמלאות יחסית מהר במיוחד בשבוע הקרוב.

נזכיר, כי אל על הגמישה גם את מדיניות השינויים והביטולים שלה לאור המצב. כלל הנוסעים שטיסתם מתוכננת להמריא עד 20.4.2024 (כולל) זכאים לבצע שינויים במועד הטיסה הכוללים הקדמה או דחייה של הטיסה, ללא דמי שינוי וללא הפרשי מחיר או לבטל את טיסתם ולקבל שובר זיכוי בהתאם למדיניות והתנאים המפורטים באתר אל על.

תמונה: דוד דניאל