סמוך לתחילת המתקפה האיראנית על ישראל החלו חברות התעופה הזרות לדחות או לבטל את טיסותיהן לישראל. היום כבר החלה מגמה של חזרה של חברות התעופה הזרות, עם מספר חברות שצפויות לחזור לטוס לישראל כבר היום לצד חברות התעופה הישראליות.

בתוך כך, הבוקר צפויות לחזור לטוס לישראל מספר חברות תעופה זרות ביניהן איתיחאד, פליי דובאי, איבריה, לוט, סמרטווינגס, אייר פראנס, TUS, איתיופיאן איירליינס, אזרבייג׳ן איירליינס, בלו בירד, אייר אירופה, בריטיש, טראנסביה, רד ווינגס, אזימוט איירלינס, קורדון, אייר סיישל ונאוס.

במקביל, לא מעט חברות לא יטוסו לישראל גם היום כולל איגיאן, ק.ל.מ, קבוצת לופטהנזה (לופטהנזה, אוסטריאן, סוויס), וויז אייר, טארום, איזיג’ט, אייר אינדיה, יונייטד, אייר קנדה ואוזבקיסטן איירווייז. זאת, בתקווה שככל שהמצב ירגע, חברות התעופה יחזרו לטוס לכאן בהקדם ולא יהפכו את ההשהייה הזו שוב לממושכת.

אפשר לומר שההתאוששות בנתב״ג מהירה יחסית, במיוחד לקראת חג הפסח. בעוד היום (15/4) יעברו בנמל התעופה בן גוריון כ-44,400 נוסעים ב-267 טיסות, שדות התעופה אימאם חומייני (IKA) ושדה התעופה מהראבאד (THR) בטהרן היו סגורים לפעילות עד כה. גם הבוקר בוטלו כל הטיסות ורק בשעה האחרונה הודיעו באיראן על חזרה לפעילות של שתי שדות התעופה בבירה טהרן. 

למרות ההודעה, קבוצת לופטהנזה, שהיא חברת התעופה המערבית היחידה שפועלת באיראן ביטלה את טיסותיה מפרנקפורט ווינה לטהרן עד למחר כולל. מלבד קבוצת לופטהנזה, חברות התעופה היחידות שמחברות את טהרן לעולם הן חברות התעופה הערביות בראש אמירייטס, פליי דובאי, קטאר איירווייז וטורקיש איירליינס, שצפויות לחדש את טיסותיהן לטהרן בהדרגה.

טיסה של קטאר איירווייז דרך המרחב האווירי של איראן
טיסה של קטאר איירווייז דרך המרחב האווירי של איראן

המשמעות היא שגם נכון לעכשיו רוב הטיסות מעל איראן הן טיסות של חברות תעופה ערביות שמשתמשות בשטח האווירי של איראן כנתיב טיסה ליעדים במערב.