חברת אל על הודיעה היום ללקוחותיה על שירות חדש שיאפשר שילוב של טיסה ורכבת בהזמנה אחת, גם ליעדים שהחברה לא טסה אליהם. 

חברת אל על תאפשר להזמין טיסה לאחד מיעדיה בגרמניה (פרנקפורט, ברלין ומינכן) והולנד (אמסטרדם) ומהם להמשיך ברכבת ישירות משדה התעופה ליעדי פנים, והכל בהזמנה אחת. בגרמניה יוכלו להמשיך הנוסעים ברכבת לברלין, מינכן, המבורג, שטוטגרט, דיסלדורף, קלן, דרזדן, לייפציג, האנובר ונירנברג ובהולנד לבריסל ואנטוורפן.

אל על מצטרפת לרשימה של חברות אירופאיות שכבר מציעות שילובים דומים, כחלק ממגמה אירופאית להסיט לפחות חלק מהטיסות הקצרות בתוך היבשה לנסיעות רכבת. השירות החדש יאפשר לאל על להרחיב עוד יותר את היצע היעדים שאליהם יוכלו להגיע נוסעי החברה. מדובר בהרחבה מעניינת וייחודית של היצע השירותים של אל על שנקווה שיתרחב למדינות נוספות.

היתרונות בשילוב של טיסה עם רכבת עבור הנוסעים היא ראשית כל האפשרות להגיע ישירות למרכז העיר ביעד במקום לשדה התעופה שברוב המקרים יהיה מרוחק ממרכז העיר. בחלק מהמקרים יהיה מדובר גם באפשרות זולה יותר ביחס לטיסה. האפשרות להזמין את השילוב מראש חוסך את אי הוודאות, כך שהנוסעים יודעים מראש כמה זמן יש להם להמתין לרכבת ומתי בדיוק יגיעו ליעד, ללא התעסקות ברכישת כרטיסים במקום.

איך זה יעבוד? כאשר תחפשו באתר הבית של אל על טיסות ליעדים שמצויינים מעלה (עם עד 5 נוסעים בהזמנה), מעתה תראו גם שילובים שכוללים טיסה ורכבת. אפשרויות אלו יסומנו בשילוב אייקונים של מטוס ורכבת, כך שתוכלו לדעת שהאפשרות שנבחרה כוללת נסיעה ברכבת. בסמוך למועד הנסיעה, יש לבצע צ׳ק אין לטיסה ולאחר מכן צ׳ק אין באתר הרכבות הרלוונטי. מבדיקה מדגמית שלנו, נראה שאל על מציעה כרטיסים משולבים רק בתעריפי Classic/Flex, שכוללים כבודה והושבה, אך יקרים יותר מתעריף Lite.

בדקנו לדוגמא טיסות לבריסל בתאריך ה-18 באוגוסט. באל על מציעים שילוב של כרטיס טיסה לאמסטרדם ורכבת לבריסל עם זמן נסיעה כולל עד ליעד של 9 שעות במחיר של 432$ לכיוון אחד. האלטרנטיבות מבחינת טיסות באותו יום הן טיסה ישירה של בראסלס איירליינס שאורכת כ-5 שעות במחיר של 512$ או טיסות קונקשן שאורכות סה״ כ-8-12 שעות במחירים של 272-466$.

היתרון המשמעותי מגיע דווקא בטיסות ליעדים שאין אליהן טיסות ישירות מישראל. כך למשל בדקנו טיסות לשטוטגרט באותו יום. אל על מציעה כרטיס טיסה לכיוון אחד שאורכת סה״כ 8:43 דקות עד ליעד במחיר של 406$. האלטרנטיבות הן טיסה עם קונקשן באירופה של סוויס, לופטהנזה, אייג׳יאן או KLM שאורכות 6.5-10 שעות במחירים שנעים בין 493-738$. זאת כאשר הרכבת מגיעה ישירות למרכז העיר, בזמן שנחיתה בשדה התעופה ידרוש נסיעה נוספת של כ-45 דקות בתחבורה ציבורית.