החל מה-1 במאי יכנסו לשירות בלופטהנזה מטוסי האיירבוס A350 הראשונים של החברה שכוללים את עיצוב הפנים החדש של החברה שקיבל את השם “Allegris״.

השבוע נחת במינכן מטוס A350-900 ראשון של לופטהנזה שכולל את המחלקות החדשות של החברה שקיבלו את השם ״Allegris״. שני מטוסים נוספים שבהם מותקנת המחלקה החדשה כבר נמסרו ללופטהנזה בסוף שנת 2023 אך הועברו לאחסון בספרד וטרם הוכנסו לשירות. סה״כ מחזיקה החברה נכון להיום 3 מטוסים עם המחלקות החדשות עם 267 מושבים בכל מטוס (4 במחלקה ראשונה, 38 בעסקים, 24 בתיירים פרימיום ו-201 בתיירים).

תחילה יכנסו המטוסים עם המחלקות החדשות של לופטהנזה לשירות בקו הטיסות ממינכן לונקובר החל מה-1 במאי. בהמשך יפעלו גם בקווים לטורונטו, שיקגו ומונטריאול.

המחלקה הראשונה החדשה של לופטהנזה
המחלקה הראשונה החדשה של לופטהנזה

באוקטובר 2022 הציגה חברת לופטהנזה סדרה של מחלקות חדשות אשר יותקנו במטוסי הדור החדש של החברה. סדרת המחלקות החדשה קיבלה את השם אלגריס (Allegris) והיא תכלול מושבי תיריים, תיירים פרימיום ומחלקה משולבת של עסקים עם שני מושבי מחלקה ראשונה, שצפויה להוות שדרוג משמעותי ביחס למוצרים הקיימים של לופטהנזה.

מחלקת תיירים פרימיום חדשה במטוסי לופטהאנזה
מחלקת תיירים פרימיום חדשה במטוסי לופטהאנזה

המחלקות החדשות יותקנו במטוסי הדור החדש של החברה ביניהם דגמי הבואינג 777-9 ו-787 וכן איירבוס A350. בנוסף, המחלקות החדשות יותקנו במטוסי ה-747-8 הקיימים של החברה. במקור תכננה לופטהנזה להכניס מטוסים ראשונים עם המחלקות החדשות בשנת 2023, מועד שנדחה לאור האיחורים בקבלת מטוסים חדשים מיצרניות המטוסים.

מושבי Throne במחלקת העסקים החדשה של לופטהנזה
מושבי Throne במחלקת העסקים החדשה של לופטהנזה

מוצר האלגריס מהווה שדרוג משמעותי ביחס למחלקות הקיימות של לופטהנזה, גם במטוסים המודרניים יותר שמפעילה החברה כמו מטוסי הבואינג 787 ואיירבוס A350. עד היום הפעילה החברה ברוב המטוסים מחלקת עסקים בקונפיגורצייה של 2-2-2, כלומר ללא גישה ישירה למעבר ועם מעט מאוד פרטיות לכל נוסע. נכון לעכשיו נראה שלמרות שהמטוס מוגדר רשמית כבעל 4 מושבי מחלקה ראשונה, בפועל לופטהנזה מוכרת רק טיסות במחלקת עסקים, וככל הנראה תאפשר לשדרג לאותם מושבים בתשלום נוסף.

קונפיגורציית מחלקת עסקים-ראשונה החדשה של לופטהנזה
קונפיגורציית מחלקת עסקים-ראשונה החדשה של לופטהנזה

לופטהנזה היא חלק מרשימה ״מפוקפקת״ של חברות התעופה אירופאיות שמחייבות בתשלום על בחירת מושב במחלקת עסקים. עם זאת, בחברה הודיעו כי בחודשים הראשונים לאחר השקת המוצרים החדשים, היא תציע הזמנת מושבים במחלקת עסקים ללא תשלום. נוסעים שצפויים לטוס במחלקות החדשות יקבלו מלופטהנזה עדכון על כך.