טיסה של אל על מתל אביב לדובאי היום נאלצה לשוב על עקבותיה ולחזור לתל אביב בשל מזג האוויר הקיצוני ששורר באזור שדה התעופה של דובאי.

עשרות טיסות לשדה התעופה הבינ״ל בדובאי בוטלו בשל מזג האוויר הקיצוני שפקד את איחוד האמירויות וההצפות שנגרמו בשדה התעופה בעקבות זאת. טיסת LY971 של אל על מתל אביב לדובאי המריאה היום (17.4) בשעה 05:41 בבוקר. כמעט 3 שעות הטיסה כבר הייתה בקרבת שדה התעופה הבינ״ל בדובאי (DXB), אך ככל הנראה בשל השיבושים בשדה הטיסה לא קיבלה אישור לנחות והחלה בטיסה דרומה לכיוון אבו דאבי.

מסלול טיסה LY971 היום מתל אביב לדובאי
מסלול טיסה LY971 היום מתל אביב לדובאי וחזרה לתל אביב

כעבור זמן קצר נחתה הטיסה בשדה התעופה הבינ״ל באבו דאבי. למרות הרצון של אל על לאפשר לנוסעים לרדת באבו דאבי, בהיעדר אישור של הרשויות המקומיות, בוצע תדלוק למטוס והוא המריא חזרה לתל אביב לקראת השעה 12:32. כעת הטיסה עושה את דרכה חזרה לנתב״ג עם הנוסעים. הטיסה מתבצעת במטוס בואינג 777-200 בן 16 הנושא רישום 4X-ECE.

שתי טיסות של ארקיע שהגיעו לדובאי לא אושרו לנחיתה גם הן, והוסטו האחת לשדות תעופה אלטרנטיביים בראס אל-ח’ימה, שממוקמת צפונית לדובאי ובפוג׳יירה. חברת התעופה פליי דובאי הודיעה כבר אתמול על ביטול הטיסות של החברה מ/אל תל אביב לכל הפחות למשך 12 שעות. היום (17.4) הודיעה פליי דובאי כי בכוונתה להוציא לפחות טיסה אחת מתל אביב (FZ1549/FZ1550).

נזכיר כי מזג אוויר קיצוני שכלל גשמים והצפות באזור דובאי הובילו לשיבושים קשים בשדה התעופה המרכזי של דובאי, כולל הפסקת פעילות זמנית אתמול לביטול של טיסות רבות. השינויים הותירו נוסעים רבים ללא טיסה ואת חברות התעופה לחפש אחר פתרונות. סרטונים שפורסמו ברשת מראים מטוסים בשדה בתוך שלוליות ענקיות של מים וכן הצפות באזור של אולמות הטרמינל.

על פי אתר flightradar24, מדד העיכוב בשדה עומד על ציון 5, המדד הגרוע ביותר, כשהנחיתות בשדה מתעכבות בממוצע בכ-174 דק׳ וההמראות בכ-115 דק׳. לוחות הזמנים של של חברות התעופה שבסיסן ב-DXB, בדגש על חברות התעופה אמירייטס ו-flydubai השתבשו באופן משמעותי.