ישראייר מודיעה היום על חזרה לשירות של מטוס איירבוס A320 נוסף, כך שהחל מעכשיו תחזור החברה להפעיל את כל צי המטוסים של החברה.

אתמול (16.4) חזר לישראל מטוס האיירבוס A320 של ישראייר שנושא את מספר הרישום 4X-ABF. זאת לאחר כ-3 חודשים שבהם היה מקורקע לטובת תהליכי תחזוקה בלרנקה, לשם הגיע המטוס כבר ב-22 בינואר. היום כבר צפוי המטוס להפעיל טיסה של החברה מתל אביב לפאפוס.

במהלך חודש מרץ 2024 הפעילה החברה 4 מטוסים בלבד. זאת לאור העובדה שבשניים ממטוסי החברה בוצעו מערכי תחזוקה רב שנתיים, לקראת תחילת שירותם בעונת הקיץ העמוסה. כאמור, מטוס אחד חזר אתמול (16 באפריל) לאחר שהיה מקורקע כ-3 חודשים. המטוס השני, הנושא את מספר רישום 4X-ABT, הוטס ללרנקה ב-19 בנובמבר, חזר לתל אביב ב-14 באפריל ומאז משמש בטיסות נוסעים של החברה.

בהודעה לבורסה עדכנה ישראייר כי היום, 192 יום מאז ה-7 באוקטובר היא תשוב לפעול במתכונת זהה לזאת שהופעלה ערב המלחמה. בתוך כך, ישראייר תפעיל 9 מטוסים צרי גוף, בהתאם לתכנון המוקדם של החברה לחג הפסח. סה״כ מחזיקה החברה ב-6 מטוסי איירבוס A320-200

בנוסף מפעילה ישראייר 3 מטוסים נוספים בחכירה רטובה בהפעלה עונתית אשר שניים מהם החלו לפעול לפני ימים ספורים ואחד בתחילת החודש. נזכיר כי במסגרת חכירה רטובה, הטיסות מופעלות באופן מלא על ידי חברת תעופה זרה בעבור ישראייר. בשבועות האחרונים ניתן לראות בלוח הטיסות כי ישראייר חברה לחברת התעופה האיטלקית Aeroitalia שמפעילה עבורה את הטיסות מישראל במטוסים החכורים.

להערכת ישראייר, עם שובה להפעלת 9 מטוסים, יתאפשר לחברה להוציא אל הפועל את התכנית המסחרית המקורית ולהטיס מעל כ-100 אלף נוסעים במהלך חג הפסח וחודש אפריל.

תמונה: אגנס אוירינגל