ברוח התקופה, פספורטכארד הודיעה השבוע על השקת שירות “חדר המצב”. בתוך כך, השיקה פספוכרטכארד אפליקציה חדשה שתספק לנוסעים מישראל התרעות על אירועים שעלולים לסכן את ביטחונם  בחו”ל בזמן אמת.

מתחילת מלחמת חרבות ברזל, החלו בעולם גל של מחאות, עם מאות אלפי מפגינים פרו פלסטיניים שיצאו לרחובות לעיתים במחאות אלימות עם עלייה במקרי האנטישמיות. אירועים אלו עוררו אצל חלק מהנוסעים חששות באשר לביטחון האישי. גם המועצה לביטחון לאומי פרסמה אזהרות מסע, וקראה לאזרחים ישראלים להיות זהירים ולהישאר מעודכנים לגבי המצב המתפתח.

את האפליקציה החדשה של פספורטכארד ניתן להוריד ללא תשלום מחנויות האפליקציות והיא מיועדת לכל הישראלים, ללא קשר לחברה שבה הם מבוטחים. על פי פספורטכארד, השירות נועד לתת מענה לצורך הגובר במידע מוקדם ומהימן בעקבות התגברות האיומים הביטחוניים ברחבי העולם וגילויי האנטישמיות. השירות החדש אמור להגביר את תחושת הבטיחות של הנוסעים ולאפשר להם להימנע מאזורי עימות כמו אזורים בהם מתקיימים הפגנות אנטי ישראליות.

אפליקציית “חדר המצב” תאפשר קבלת התרעות ושליחת דיווחים מבוססי מיקום בזמן אמת על אירועים ביטחוניים, הפגנות, אסונות טבע, שביתות ועוד.כמו כן, על פי אתר פספורטכארד, השירות החדש יאפשר גם ליצור קשר עם שירותי חירום מקומיים ביעד שבו אתם שוהים.

לתפקיד יו”ר חדר המצב מונה אלוף (במיל’) יעקב עמידרור, לשעבר ראש המטה לביטחון לאומי והוא זה שיעמוד בראש הפרויקט של פספורטכארד.