חברת התעופה איתיחאד תפעיל טיסות ישירות מאבו דאבי לבאלי (אינדונזיה) החל מחודש יוני הקרוב, ותציע גם קונקשנים מתל אביב.

החל מסוף חודש יוני צפויה איתיחאד להפעיל 4 טיסות שבועיות בין אבו דאבי לגן העדן הטרופי באלי שבאינדונזיה. הטיסות יצאו מאבו דאבי בימים ראשון, שלישי, חמישי ושבת, ואיתיחאד שואפת להוות נקודת מעבר נוחה מאירופה וצפון אמריקה לבאלי. הטיסות יצאו במטוסי הבואינג 787-9 דרימליינר של איתיחאד בגרסא עם 2 מחלקות שירות: עסקים (28 מושבים) ותיירים (262 מושבים).

איתיחאד תציע גם טיסות קונקשן מתל אביב לבאלי, דרך אבו דאבי. חלק מהטיסות מתל אביב יכללו קונקשן נוח של 3.5 שעות בטיסת ההלוך, עם זמן טיסה כולל של כ-16 שעות. טיסות החזור מבאלי לתל אביב יכללו קונקשן ארוך של כ-10 שעות באבו דאבי בשעות הלילה. היתרון של איתיחאד הוא תכנית הקונקשנים של החברה, שמאפשרת בתנאים מסוימים לקבל לינה ללא תשלום באבו דאבי בקונקשן ארוך, כדי לאפשר לנוסעים לגלות את האמירות.

איתיחאד מפעילה כיום 4 טיסות שבועיות מתל אביב לאבו דאבי והחל מחודש מאי צפויה לעבור לטיסה יומית. הטיסות מתבצעות במטוסים צרי גוף ממשפחת מטוסי האיירבוס A321 ובהתאם לצורך גם במטוסים רחבי גוף מדגמי בואינג 777/787.

חשוב להגיד שככלל ישראלים לא יכולים להיכנס כיחידים לאינדונזיה עם דרכון ישראלי בלבד, שכן ישראל לא נכללת ברשימת המדינות שאזרחיה זכאים לויזה בהגעה או ויזה אלקטרונית. עם זאת, לאורך השנים נוצרו מספר ״פרצות״ שמאפשרות לישראלים לקבל ויזה לביקור באינדונזיה במספר דרכים. הויזה ניתנת בעיקר לאנשי עסקים או קבוצות מאורגנות על ידי חברות טיולים שמוציאות לקבוצה גם את הויזה לאינדונזיה. הוצאת הויזה דורשת  עצירה בסינגפור לטובת הוצאת הויזה בשגרירות האינדונזית.

נזכיר שלאחרונה פורסמו ידיעות על היתכנות לנורמליזציה בין ישראל לאינדונזיה בשנים הקרובות. באינדונזיה בינתיים הכחישו את הידיעות וכעת נותר רק להמתין ולראות האם המהלך יצא לפועל.

אנטונואלדו נבס, מנכ”ל Etihad Airways, אמר: “באלי היא המפלט הטרופי המובהק, הקסום למטיילים עם התרבות התוססת והחופים החלומיים. החל מטראסות אורז בצבע ירוק ועד חולות לבנים וטהורים, האי מאזן בין יופי מעודן למסורת עמוקה, ומציע מפלט קסום למי שמחפש שלווה וריגוש כאחד.