נמל התעופה לונדון הית’רו, אחד משדות התעופה העמוסים בעולם, נערך לגל נוסף של שביתות המאיימות לשבש את הפעילות בשדה ולגרום אי נוחות משמעותית לנוסעים.

בחודש מאי צפויים שני סבבים נפרדים של שביתות. הראשון כולל 50 צוותי תדלוק שאמורים לשבות בסוף השבוע של תחילת חודש מאי, החל מיום שבת ה-4 במאי ועד יום שני ה-6 במאי. שביתה זו צפויה להוביל לשיבושים חמורים בפעילות הטיסות בשדה, במקביל לכך שבשדה נערכים לביקושי שיא לאור חג מקומי (Bank Holiday) באותה תקופה.

בסבב השני של השביתות מעורבים 800 חברי איגוד העובדים Unite ממחלקות שונות בשדה התעופה בהית’רו, כולל עובדי שירותי קרקע לנוסעים, עובדי תפעול, אבטחה, כבאות וגם עובדים באזור האווירי. חברי האיגוד מתכננים לשבות למשך שבוע, החל מיום שלישי ה-7 במאי עד יום שני ה-13 במאי.

השביתות צפויות לגרום לשיבושים נרחבים ברחבי שדה התעופה, שיכולים להוביל כמו במקרים קודמים לעיכובים ולביטולים. בין החברות שיושפעו מהמצב נמצאות אייר קנדה, אמריקן איירליינס, יונייטד איירליינס, דלתא, וירג’ין אטלנטיק, Japan Airlines, Emirates, Qantas ועוד רבות.

נכון להיום חברות התעופה אל על ובריטיש איירווייז מפעילות טיסות ישירות מתל אביב ללונדון הית׳רו. במקביל מפעילה חברת התעופה וויז אייר טיסות ישירות מתל אביב ללונדון לוטון, שבשלב זה לא צפויות להיות מושפעות. חברות תעופה נוספות אשר מפעילות טיסות ללונדון כמו וירג׳ין אטלנטיק ואיזיג׳ט לא פועלות בישראל נכון להיום לאור המצב.

כמו בפעמים קודמות, גם הפעם נמצאים במרכז התנאים של העובדים. צוותי התדלוק, המועסקים על ידי חברת דלקים חיצונית מוחים נגד קיצוצים בתנאים וההגבלות על עובדים חדשים שגויסו מאז ינואר 202, כולל הפחתת קצבאות פנסיה ומחלה. 800 חברי האיגוד יונייט שובתים בתגובה להיערכות בשדה התעופה לקיצוץ עלויות באמצעות העברת שירותים מסויימים למיקור חוץ. מהלך זה צפוי להוביל לצמצום ניכר במספר העובדים.

לנוסעים הישראלים נמליץ תמיד לבדוק את סטאטוס הטיסה שלהם בסמוך למועד היציאה לשדה התעופה. אתר סטאטוס הטיסה מומלץ לבדוק גם באתר חברת התעופה וגם באתר של שדה התעופה הרלוונטי.