על פי דיווחים באתרי חדשות ערביים, רשות התעופה האזרחית בלבנון אסרה על מטוס של אתיופיאן איירליינס להמריא משדה התעופה עד שיוסר הכיתוב ״תל אביב״ מגוף המטוס.

היום לפנות בוקר נחתה בביירות טיסת ET406 של אתיופיאן איירליינס מאדיס אבבה, במטוס בואינג 787-9 דרימליינר. חלק מצי מטוסי הדרימליינר של אתיופיאן איירליינס נושאים שמות של ערי בירה בעולם כמו לונדון, בייג׳ינג, טוקיו, טורונטו ועוד. המטוס הספציפי שנחת בביירות, בעל רישום ET-AXK, נשא את השם המסחרי ״תל אביב״, היעד הראשון אליו טס המטוס לאחר שנמסר מבואינג לאתיופיאן איירליינס.

על פי הדיווחים, גורמי הביטחון בשדה זיהו את הכיתוב על המטוס מה שהוביל להנחייה של מנהלת התעופה הלבנונית להסתיר את הכיתוב תל אביב לפני מתן אישור המראה של המטוס חזרה מביירות. כמו כן הועברה לחברת התעופה אזהרה מפני שימוש בכיתוב או לוגואים הקשורים לישראל במטוסים שנוחתים בלבנון.

כל הדרמה הזו לכאורה התרחשה בזמן קצר יחסית שכן על פי אתר flightradar24, המטוס נחת בביירות בשעה 2:09 בלילה, והמריא חזרה לאדיס אבבה כבר בשעה 3:57 לפנות בוקר. כלומר, סה״כ שהה המטוס בביירות פחות משעתיים. מחר צפוי המטוס כבר לנחות בקהיר ולפחות נכון לעכשיו לא מתוכנן לו שוב ביקור בשדה התעופה בביירות. מבדיקה שלנו עולה כי המטוס הספציפי שנושא את השם ״תל אביב״ לא נחת בביירות לכל הפחות בשנה האחרונה.

על פי ההצהרה של מנהל התעופה האזרחית בלבנון פרסם הצהרה שבה צוין כי ״שירות הביטחון של נמל התעופה מסר כי על גוף המטוס הייתה המילה ‘תל אביב’, בגודל קטן, ושקשה מאוד לראות אותה מרחוק” וכן כי “החברה האתיופית הסבירה שהיא נוהגת לרשום את שם שדה התעופה בו נחת המטוס בפעם הראשונה, לאחר רכישתו, וזה מה שקרה עם המטוס וכן כי היא ״לא הבחינה בפרט זה עד שהגיע המטוס לנמל התעופה הבינלאומי רפיק חרירי״.