בראיון ל״אינדיפנדנט״ שלל מנכ״ל חברת ריינאייר את האפשרות שחברת הלואו קוסט תקים מועדון נאמנות אשר יתגמל את הנוסעים המתמידים של החברה.

בראיון לאינדיפדנט ציין מנכ״ל חברת ריינאייר, מייקל אולירי, כי ריינאייר דובקת בעמדתה שלא לייצר מועדון לקוחות, בדומה למתחרות וויז אייר ואיזיג׳ט. בהקשר זה טען כי התעריפים של חברת ריינאייר כל כך נמוכים, שככל שנוסעים טסים יותר הם פשוט יחסכו יותר. בהקשר זה ציין: “אני לא מבין למה, אם אתה כבר מקבל את התעריפים הנמוכים ביותר באירופה ולכן אתה כבר מרוויח, חוסך כסף בכל פעם שאתה טס איתנו, למה אנחנו צריכים תוכנית נאמנות?״

תכניות נאמנות הן חלק אינטגרלי מעולם התעופה ומטרתן לתגמל את הנוסעים המתמידים ולמעשה לדרבן אותם להמשיך לטוס עם אותה חברה, גם כאשר היא לא מציעה בהכרח את הטיסות הכי נוחות או הכי זולות. לרוב חברות התעופה המסורתיות יש תכנית נאמנות כזו, מתגמלת פחות או יותר, כשברוב המקרים ההצטרפות נעשית ללא תשלום וכדי לקבל הטבות משמעותיותנדרשים הנוסעים לטוס לא מעט.

גם חברות האולטרה לואו קוסט הענקיות של אירופה ״הצטרפו לחגיגה״ וכך מפעילות וויז אייר ואיזיג׳ט גם הן סוג של תכנית נאמנות בפורמט מעט שונה מזה של החברות המסורתיות. כך למשל מציעה חברת וויז אייר מנוי בשם ״Privilege Pass״. תמורה תשלום של 249 יורו בשנה יקבלו הנוסעים זכאות לטרולי נוסף בכל טיסה, בחירת מושב ובורדינג מוקדם. כמו כן מציעה מועדון בשם ״Discount Club״ שתמורת 39 יורו בשנה ל-2 נוסעים יספק 10 יורו הנחה על טיסות במחיר של 20 יורו ומעלה, 5 יורו הנחה על רכישה כבודה באתר.

איזי ג’ט מציעה את תכנית ״איזי ג׳ט פלוס״. תמורת 170 פאונד יהיו זכאים הנוסעים לבחירת מושב חופשית במטוס, מעבר בתורי ביטחון מהירים בשדות תעופה, בורדינג מוקדם, כבודה נוספת למטוס, הבטחה למחיר הנמוך ביותר הקיים וכן אפשרות להקדמת טיסת החזור לטיסה מוקדמת יותר באותו יום ללא עלות.

עבור נוסעים מתמידים שטסים באופן תכוף, מדובר בתכניות שיכולות להיות שוות לא מעט כסף. כך למשל מתארים באינדיפנדט כי נוסעים שטסים לפחות פעם בשבועיים עם איזי ג’ט, משלמים רק 7 ליש”ט לטיסה עבור חברות באיזיג׳ט פלוס אך נהנים מהטבות שעשויות להסתכם ב-50 ליש”ט או יותר לטיסה. בהתאם, מתנגדת ריינאייר באופן מסורתי לייצר תכנית נאמנות כזו שלתפיסתם אינה משתלמת לחברת התעופה.

אולירי, שידוע באמירות הנוקבות והציניות שלו לעיתים הוסיף במסגרת אותו ראיון לאינדיפנדט: “אם אתה רוצה משהו נאמן, קנה כלב. אם אתה רוצה את תעריפי הטיסה הנמוכים ביותר באירופה, טוס עם ריינאייר.”