אחרי המתקפה האיראנית לישראל עצרו חלק מחברות התעופה הזרות את הטיסות שלהן לישראל לזמן קצר שוב. רוב חברות התעופה חזרו לטוס לישראל אחרי זמן קצר מההבנה שמדובר באירוע נקודתי בלבד, אך חלק מחברות התעופה ממשיכות להאריך את ביטולי הטיסות שלהן מתל אביב.

אחרי המתקפה האיראנית ראינו איך שוב חברות התעופה הזרות מפסיקות לטוס לישראל. עם זאת חלק אם לא רוב מחברות התעופה שטסו לכאן טרם המתקפה האיראנית חזרו לטוס לכאן תוך זמן קצר, חלקן אפילו תוך יום יומיים. כך למשל כבר חזרו לטוס לישראל אייר פראנס-KLM, וויז אייר, קבוצת לופטהנזה (לופטהנזה, סוויס, אוסטריאן), טראנסביה, ITA ועוד.

עם זאת, חלק מחברות התעופה ״נעלמו״ שוב מהשוק המקומי עם תחילת המתקפה האיראנית וגם נכון לעכשיו, שבועות לאחר מכן, טרם הודיעו על חזרה רשמית. חברת התעופה האמריקאית יונייטד הפסיקה לטוס לישראל והיום האריכה את ביטולי הטיסות שלה לפחות עד ל-5 במאי, כשנכון לעכשיו לא הודיעה רשמית שתחזור לטוס לישראל במועד זה, כך שיתכן והתאריך יידחה שוב. לאור זאת חזרנו למצב שבו אל על היא חברת התעופה היחידה שמפעילה טיסות לארה״ב ומחירי הטיסות מזנקים בהתאם.

בגזרת חברות האולטרה לואו קוסט, וויז אייר חזרה לטוס לישראל זמן קצר אחרי המתקפה והיא חברת התעופה היחידה מבין 3 חברות האולטרה לואו קוסט הגדולות שמפעילה כרגע טיסות לישראל. איזיג׳ט ביטלה את כל טיסותיה לישראל עד סוף חודש אוקטובר, ונכון לעכשיו לא ידוע על כוונות שלה לחזור מוקדם יותר. חברת ריינאייר תכננה מראש לחזור לטוס לישראל רק בתחילת חודש יוני, בעת פתיחתו מחדש של טרמינל 1 לפעילות, כך שהיא לא הושפעה מהמתקפה האיראנית.

אייר אינדיה, שחזרה לטוס לישראל לפני המתקפה האיראנית השהתה שוב את טיסותיה לישראל, למרות תכניות להגדלת מספר הטיסות לישראל קודם לכן. נכון לעכשיו ביטלה החברה את טיסותיה לישראל עד ה-16 במאי, אבל בהיעדר הודעה רשמית, לא ברור האם אכן תחזור במועד זה או שמא תדחה את חזרתה שוב.

אייר קנדה ביטלה גם היא את טיסותיה מתל אביב ונכון לעכשיו החברה מוכרת טיסות מתל אביב רק החל מתחילת חודש יולי, כשגם כן לא ברור האם התכנית של החברה תצא לפועל.

במקביל ישנן עדיין חברות תעופה שלא חזרו לטוס לישראל מתחילת מלחמת חרבות ברזל וברשימה זו נכללות קתאי פאסיפיק, קוריאן אייר, טאפ אייר פורטוגל, רויאל אייר מארוק, טורקיש איירליינס, פגסוס ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *