איזי ג’ט הודיעה כי פתחה מחדש את ההרשמה לתוכנית ההכשרה של החברה לטייסים. במסגרת ההכשרה לוקחת איזיג׳ט מועמדים עם ניסיון מועט או ללא ניסיון בתא הטייס ומכשירה אותם להיות טייסים מוסמכים במטוסים מסחריים מדגם איירבוס A320. איזיג׳ט שואפת לגייס למעלה מ-1000 טייסים חדשים עד שנת 2028 כחלק ממסע גיוס של חמש שנים, עם כ-200 מקומות זמינים רק השנה.

    באיזיג׳ט הודיעו כי הם שואפים לעודד נשים נוספות להגיש מועמדות כחלק מהניסיון של החברה להגדיל את הגיוס של נשים לתפקידי טייס. בתוך כך ציינו כי בעוד רק כ-6% מהטייסים ברחבי העולם הם נשים, 7.5% מהטייסים של איזי ג’ט בבריטניה הם נשים, גבוה גם מהממוצע בבריטניה שעומד על 6.5%. באיזיג׳ט עובדות כ-300 טייסות, 99 מהן בתפקיד טייס ראשי.

    התכנית של איזיג׳ט פתוחה למועמדים שיהיו בני 18 ומעלה בתחילת ההכשרה וכן נדרש לעמוד במספר תנאים נוספים:

    • בעלי אזרחות מתאימה לעבודה בלתי מוגבלת ברחבי האיחוד האירופי, בריטניה ושוויץ
    • להחזיק בתעודה של השכלה תיכונית כולל במקצועות מתמטיקה, מדעים ושפה אנגלית
    • לדעת אנגלית שוטפת (בעל פה ובכתב)
    • גובה מינימלי 157 ס”מ
    • לעמוד בתנאים לקבלת הכשר רפואי לטיס 

    תוכנית ההכשרה של איזי ג’ט מיועדת להכשיר טייסים מוסמכים לחברות תעופה מסחריות תוך כשנתיים. תכנית הכשרת הקרקע מועברת בלונדון גטוויק, מילאנו, בריסל או מדריד, ואימוני הטיסה בפיניקס שבארה”ב. עם סיום התוכנית, הבוגרים מתחילים את הקריירה שלהם בטיסות כקצין שני בטיסות איזיג’ט.

    יודגש כי לא מדובר בעסק זול. מבדיקה באתר של חברת CAE שמפעילה את ההכשרות עבור איזיג׳ט, עלות הקורס הכוללת עומדת על כ-100,000 יורו (כ-400,000 ש״ח). העלות כוללת את כל תהליך ההכשרה במתקני החברה, אך אינה כוללת ביטוחים, לינה בזמן ההכשרה וארוחות במתקני האימון.

    קפטן קייט ווסט, מנהלת הכשרת טייסים באיזיג’ט אמרה: “אנו שמחים לפתוח מחדש בקשות לתוכנית ההכשרה של דור איזי ג’ט השנה כחלק מהשאיפה שלנו לגייס 1,000 טייסים חדשים ולעודד אנשים נוספים להצטרף למקצוע הפנטסטי הזה. ההכשרה להיות טייס מתמקדת במיומנויות כמו תקשורת ופתרון בעיות, כך שכאשר עובדים כצוות בסיפון הטיסה, גיוון הוא בעל ערך רב.״

     

    באיגוד הטייסים הישראלי מעט מצננים את ההתלהבות ובפוסט ברשת החברתית X טוענים כי בסוף ההכשרה יצטרפו לשורות החברה טייסים עם מעט מאוד ניסיון טיסתי בכלל ובפרט במטוסי איירבוס A320 שמפעילה החברה.