חברת התעופה גלובאל איירליינס נחשבת לאחת מחברות התעופה המסקרנות בעולם כחברת התעופה הראשונה שתפעיל מטוסי A380 החל מיום הקמת. אתמול המריא מטוס הסופרג׳מבו הראשון של החברה מארה״ב לאירופה.

למי שלא עקב עד כה: חברת התעופה גלובל איירליינס היא חברת תעופה בריטית שהוקמה בשנת 2021 עם שאיפה להפעיל להפעיל טיסות טראנס אטלנטיות מלונדון לארה״ב כבר בשנת 2024. הייחודית של החברה והסיבה שהיא מושכת כל כך הרבה תשומת לב נעוצה בבחירה להפעיל צי מטוסים המבוסס על מטוסי האיירבוס A380 הדו קומתיים בלבד. מדובר למעשה בחברה הראשונה בעולם שמתחילה את פעילותה מהשלב הראשונה עם מטוסי הסופרג׳מבו הענקיים שיכולים להטיס 500-600 איש בטיסה יחידה. זאת בזמן שחברות תעופה בעולם דווקא נוטשות את השימוש בהם או מתכננות את הוצאתם משירות בעתיד.

הטיסה הראשונה של גלובל איירליינס
הטיסה הראשונה של גלובל איירליינס

אתמול יצאה לדרכה הטיסה הראשונה של החברה, שמטרתה העברה של מטוס A380 שרכשה החברה מאחסון ארוך טווח במדבר מואהבי (Mojave) במערב ארה״ב לאירופה, שם יתחיל תהליך של הכשרה לקראת כניסה לשירות. את המסע שלו התחיל המטוס בטיסה משדה התעופה האמריקאי מואהבי למונטריאול, משם המשיך לפרסטוויק (סקוטלנד). על פי אתר flightradar24, תוכננה למטוס טיסה נוספת שלא יצאה לפועל משדה התעופה בג׳ה (Beja) בדרום פורטוגל למלטה. במלטה יושבת חברת Hi-Fly שצפויה להפעיל ולתחזק את מטוסי ה-A380 של החברה וכן יש במדינת האי גם סדנאות צביעת מטוסים ויתכן ששם יקבל המטוס לראשונה את צביעת המטוסים הצפויה של גלובל איירליינס.

הצצה ראשונה לעיצוב הפנים של מטוסי ה-A380 של גלובאל איירליינס
הצצה ראשונה לעיצוב הפנים של מטוסי ה-A380 של גלובל איירליינס

המטוס הראשון של גלובל איירליינס קיבל את הרישום 9H-GLOBL. מדובר במטוס סופרג׳מבו צעיר יחסית בן 11.6 שנים. לאחר ייצורו היה המטוס בשימוש חברת צ׳יינה סאות׳רן החל משנת 2013 עד שהופסק השימוש בו בסוף שנת 2022 ומאז שהה המטוס באחסון ארוך טווח. במטוס מותקנים כיום 506 מושבים ב-3 מחלקות: ראשונה (7 סוויטות), עסקים (70 מושבים) ותיירים (428 מושבים).

כיום המטוס בבעלות גלובל איירליינס, אך מופעל על בשת״פ עם חברת היי פליי מלטה, שצפויה להפעיל את צי המטוסים של גלובל איירליינס והיא גם הבעלים הקודם של מטוס ה-A380 השני שצפוי לעבור לבעלות גלובל איירליינס. תחילת פעילותה של החברה צפויה לקחת זמן מה בשל טענות של החברה לבעיות בשרשרת האספקה שמאיטות את תהליך השיפוץ והחזרה לכשירות של מטוסי החברה.

ממה שידוע עד כה, מטוסי החברה צפויים להכיל 471 מושבים בלבד ב-3 מחלקות: ראשונה, עסקים ותיירים. נכון לעכשיו, לא ידוע על אפשרות להוספת מחלקת ״תיירים פרימיום״ שהופכת פופלארית במיוחד בשנים האחרונות בקרב נוסעים וחברות תעופה. בגלובאל על הבחירה בחברת Factorydesign לעצב שני קונספטים של מחלקות יוקרה למטוסי החברה. אותה חברת עיצוב הייתה מעורבת בעיצוב של מספר מוצרים מובילים בתחום התעופה, כולל מחלקות היוקרה של חברות התעופה דלתא (Delta One), איתיחאד וסינגפור איירליינס.

חברת גלובל איירליינס הושקה בשנת 2023 עם שאיפה להציע לנוסעים את ״הדרך הטובה ביותר לטוס״. משרדיה הראשיים של החברה נמצאים בלונדון והיא מחזיקה בהסכמים לרכישה של ארבעה מטוסי A380.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *