חברת ישראייר מודיעה היום ללקוחותיה כי ביום שישי הקרוב, ה-10 במאי 2024 החל מהשעה 18:00 אתר החברה לא יהיה זמין למשך כ-12 שעות לביצוע הזמנות, הוספת מוצרים נלווים או לביצוע צ׳ק אין.
בפרק הזמן המצוין צפויה ישראייר לבצע תהליך שדרוג של מערכות החברה שיובילו לכך שלא יהיו זמינות עבור הנוסעים. בישראייר המליצו לנוסעים הרלוונטיים לבצע הזמנות חדשות, להוסיף מוצרים נלווים כמו כבודה וכן לבצע צ׳ק אין עד יום חמישי בשעה 14:00 בצהריים. נציין שעדכון מערכות טכנולוגיות יכול להיות דבר מורכב כך שייתכן מצב שמערכות החברה לא יהיו זמינות לזמן מה גם מעבר לחלון הזמן שצוין על ידי החברה.
נזכיר כי במצגת למשקיעים בחודש פברואר הודיעה קבוצת ישראייר כי החברה ניצלה את הירידה הדרמטית בתנועת הנוסעים בנתב”ג בחודש נובמבר לצורך ביצוע השלב הראשון בהחלפת מערכת ההזמנות והצ’ק אין של החברה.
המערכת החדשה שנקראת ALTEA היא חבילת פתרונות שמציעה אמדאוס (Amadeus), אחת מחברות הטכנולוגיה המובילות בתחום התעופה ולפי ישראייר עושות בה שימוש כשליש מחברות התעופה בעולם. כחלק מחבילת המוצרים קיימת למשל מערכת צ’ק-אין שנועדה לאפשר לחברות תעופה לספק שירותי צ׳ק אין עצמי במגוון ערוצים כמו אתר האינטרנט של חברת התעופה, סמארטפון, SMS או בקיוסק לשירות עצמי בשדה התעופה.
נקודה מעניינת מאוד שמציינים בישראייר היא שהמערכת תאפשר לבצע ״הסכמי CODE SHARE תפעולי״, וכן כי תאפשר ״הסדרה מהירה של הסכמי שיתוף פעולה עם חברות בחו”ל״. אפשר להבין מכך שישראייר פועלת או לכל הפחות שואפת לייצר הסכמי שיתוף קוד עם חברות תעופה זרות. בקצרה, הסכמים שכאלו יכולים פוטנציאלית לאפשר לישראייר למכור כרטיסי טיסה בחברות זרות, או לחלופין לחברות זרות למכור כרטיסי טיסה בטיסות ישראייר.
כמו כן, במצגת של ישראייר צוין כי המערכת תאפשר שדרוג מכירת המוצרים הנלווים, כלומר הגדלת מספר המוצרים הנלווים שישראייר מציעה ובהתאם הגדלת ההכנסות של החברה ממוצרים נלווים (לדוגמא: מושבים מועדפים, בורדינג מוקדם וכו׳).
תמונה: אגנס אוירינגל