חברת התעופה אייר קנדה דוחה שוב את חזרתה לישראל וביטלה את כל טיסותיה בין תל אביב לטורונטו עד חודש אוגוסט. נכון לעכשיו, מתכננת החברה להפעיל 3 טיסות שבועיות ישירות בין תל אביב לטורונטו, אך זה נתון כמובן לשינויים בהתאם להחלטת החברה.
במקביל, היום השיקה חברת התעופה האיטלקית איטה איירווייז (ITA Airways) טיסות ישירות מרומא לטורונטו. החברה צפויה להפעיל תחילה 6 טיסות שבועיות בקו זה וטיסה יומית בין החודשים יוני לספטמבר וחמש טיסות שבועיות החל מאוקטובר, בימים ראשון, שני, שלישי, חמישי, שישי ושבת. הטיסות בקו זה יופעלו במטוסי ה-A330neo של החברה עם 3 מחלקות: עסקים (30 מושבי מיטה), תיירים פרימיום (24 מושבים) ותיירים (237 מושבים).
בהיעדר טיסות ישירות, חברת ITA תציע גם קונקשנים נוחים מאוד לטיסות מתל אביב לטורונטו דרך רומא. בהלוך, תציע איטה איירווייז טיסות לטורונטו שיארכו כ-16 שעות, כולל קונקשן קצר של כשעתיים וחצי ברומא. בחזור, תציע טיסות שיארכו סה״ כ-14 שעות, כולל קונקשן של קצת פחות משעתיים ברומא. מבדיקה שלנו עולה כי מחירי הטיסות עם איטה איירווייז מתל אביב לטורונטו מתחילים בפחות מ-700$ לכרטיס הלוך ושוב.
איטה איירווייז מפעילה כיום טיסה יומית בין תל אביב לרומא. החל מיוני צפויה החברה לשדרג משמעותית את הקו לתל אביב עם 2 טיסות יומיות במטוסי ה-A321neo החדישים של החברה, שמהווים שדרוג משמעותי ביחס למטוסים צרי גוף סטנדרטיים. מעבר לתוספת הטיסות לרומא, המשמעות היא חיבור טוב יותר לרשת טיסות ההמשך של החברה מרומא, בעיקר ליעדים בארה״ב ודרום אמריקה.
נזכיר, כי ב-ITA תכננו להשיק את מטוסי ה-A321neo החדשים של החברה בקו לתל אביב, החלטה שממצבת את ישראל כיעד משמעותי במפת הקווים של החברה. תכנית זו התבטלה לאור מלחמת חרבות ברזל ואותם מטוסים חדשים הוסטו לשימוש בקווים בין רומא לפריז ולונדון. כעת, החברה מתכננת להכניס אותם לשימוש בטיסותיה לתל אביב.
הייחודיות של מטוסים אלו נובעת מהעובדה שהם המטוסים צרי הגוף הראשונים של החברה עם מחלקת עסקים מלאה עם מושבים שנפתחים למיטה, ואולי לראשונה בעולם התעופה במטוסים צרי גוף גם מחלקת תיירים פרימיום. נכון להיום מחזיקה החברה 4 מטוסי A321neo חדשים, בגיל ממוצע של 3 חודשים בלבד, עם 3 מטוסים נוספים בהזמנה.
תגובה
קנדה מנהלת מדיניות אנטי ישראלית עקבית.
מי שלא מוכרח יכול לוותר עליה.אני ויתרתי.
Comments are closed.