בצעד יחסית חריג, החלה ריינאייר לפרסם לאחרונה “סקר” חודשי תחת הכותרת ״Pirate of the month״ (״השודד החודשי״) שנועד להזהיר את הנוסעים מסוכנויות נסיעות וירטואליות שמוכרות כרטיסי טיסה של ריינאייר במחירים גבוהים יותר מאלו שמוצגים באתר ריינאייר.

החודש הודיעה ריינאייר שבתואר המפוקפק ״זכתה״ בפעם השלישית ברצף הסוכנות הוירטואלית eDreams, אשר מוכרת לישראלים רבים ממנוע חיפוש הטיסות Skyscanner. על פי ההודעה של ריינאייר, האתר המדובר גבה מלקוחות ריינאייר עד 116% יותר מהמחיר המוצג באתר שלה. החברה הציגה בעמודי המדיה החברתית שלה מקרה ספציפי שבו אותה טיסה ממילאנו לאיי פארו נמכרה באתר ריינאייר במחיר של 12.99 אירו, בזמן שהסוכן החיצוני מכר את אותה טיסה בדיוק ב-28.04 אירו.

וההבדלים לא מסתכמים רק במחיר הטיסה. בחודש מרץ פרסמה ריינאייר כמה אותן חברות גובות גם עבור שירותים נלווים. כך למשל פרסמה ריינאייר מקרים שבהם עבור שירות בחירת מושב היא דרשה 10 אירו, בזמן ש-eDream דרשו מהנוסעים 23.5 אירו, הבדל של 135%. במקרה אחר ריינאייר דרשה סכום של 23.84 אירו בעבור טרולי של 10 ק״ג, בזמן שהאתר Opodo דרש 54.56 אירו, הבדל של 129%.

המהלך הזה מגיע כחלק ממלחמה כוללת של ריינאייר בסוכנויות נסיעות וירטואלית כמו Gotogate ו-Mytrip, שנחשבות פופולאריות למדי בישראל שכן הן מוצגות במנועי חיפוש הטיסות כמו Skyscanner, לפעמים אפילו לפני חברת התעופה עצמה. המודל הכלכלי של אותן חברות מבוסס על מחירי טיסות נמוכים בשילוב עם עמלות נסתרות ו״דמי שירות״ שעל פי ריינאייר היא עצמה לא גובה מלקוחות. בצעד ״משעשע״ פרסמה ריינאייר סרטון של מנכ״ל החברה, מייקל אוליירי, עם כובע של פיראט, מתאר מקרים שבהם גבו ב-eDreams מחיר גבוה.

אתר eDream מוצג כתוצאה ראשונה בטיסה מתל אביב למילאנו
אתר eDream מוצג כתוצאה ראשונה בטיסה מתל אביב למילאנו

במקרה של חברות האולטרה לואו קוסט, ההמלצה לרוב היא להזמין ישירות מאתר החברה עצמה שכן ההבדל במחירים לא משמעותי ברוב המקרים. במקרה של ביטול או שינוי בטיסה, ההתנהלות תהיה הרבה יותר פשוטה למול חברת התעופה מאשר מול סוכן וירטואלי. כך למשל אחת העמלות הנסתרות של אותם סוכנים וירטואליים היא ״עמלת שירות״, כלומר עמלה שתידרשו לשלם כדי לקבל שירות מהאתר, עמלה שיכולה להגיע לעשרות רבות של דולרים לפנייה יחידה.

כחלק מהמאבק של ריינאייר בתופעה היא החלה לפעול במספר ערוצים. כפי שפרסמנו לפני מספר חודשים, ריינאייר הוסיפה מנגנון של ״אימות״ לכל נוסע שרוכש טיסה דרך אותן סוכנויות וירטואליות, כולל הזנת פרטי אשראי. זאת במטרה למנוע מאותן סוכנויות להשתלט על ההזמנות של הנוסעים ולמנוע מהם החזרים במקרה של ביטול טיסה. בנוסף, חתמה ריינאייר על הסכמי הפצה עם סוכנויות וירטואליות ספציפיות, כמו Kiwi ו-eSky, שהתחייבו להפסיק את חיוב היתר של הצרכנים.

בנוסף הגישה ריינאייר לאחרונה תלונה לשר לענייני צרכנות בספרד, וקראה לו להוציא מחוץ לחוק את מה שהיא הגדירה כ״הונאת ה-Prime” של eDreams. מדובר בתוכנית נאמנות שיצרו באתר שמבטיחה לנוסעים הנחות על טיסות, מקומות לינה והשכרת רכב, אך משתמשת לכאורה בסימונים נסתרים ובהנחות פיקטיביות כדי לפתות את הצרכנים לשלם דמי מנוי שנתיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *