מוקדם יותר השבוע הודיעה ריינאייר שהיא תסגור את בסיס הפעילות של החברה בשדה התעופה בבורדו (צרפת), מה שיוביל לסגירה של 40 קווי טיסה של החברה. גם הפעם, הסגירה נעשתה דרך ״סכסוך מתוקשר״ עם הנהלת שדה התעופה.

ההחלטה לסגור את בסיס הפעילות של ריינאייר בבורדו מגיעה לדברי החברה בעקבות כשלון המשא ומתן עם הנהלת שדה התעופה המקומי בבורדו עקב העלייה הצפויה בעלויות התפעול בשדה החל מנובמבר 2024. בעקבות כך, צפויה ריינאייר להעביר 3 מטוסים שהוצבו בבורדו ובהתאם לבטל 40 קווי טיסה שהפעילה החברה מבורדו למגוון גדול של יעדים באירופה. בהתאם, תיתכן גם עלייה במחירי הטיסות מבורדו שכן ריינאייר היא חברת הלואו קוסט היחידה שמפעילה חלק מהקווים.

ריינאייר הודיעה על השינוי לכ-90 אנשי צוות, כולל טייסים, צוות קבינה ומהנדסים מקומיים שבסיסם בבורדו ואשר מועסקים על ידי חברת הבת Malta Air. עם זאת, ציינה כי לכל העובדים יוצעו תפקידים דומים בבסיסי פעילות אחרים של החברה. יתכן וההודעה מגיעה כעת, זמן מספיק לפני חודש נובמבר, במטרה להפעיל לחץ על הרשויות המקומיות והנהלת שדה התעופה להתגמש במשא ומתן למול ריינאייר, שכן טיסות זולות הן בסופו של יום אינטרס משותף.

בעקיצה כלפי שדה התעופה בבורדו ציינו בהודעה הרשמית של ריינאייר כי בקיץ הקרוב הם יפתחו בסיסי פעילות חדשים בקופנהגן, דוברובניק, רג’יו קלבריה, טנג’יר וטריאסטה אשר לדבריהם ״מציעים תמריצים המעודדים את צמיחתן של חברות תעופה לואו קוסט, בזמן שאנחנו לא מצליחים להסכים על תמריצים דומים עם נמל התעופה של בורדו.״ עוד הוסיפו בריינאייר כי מסגירת שדת התעופה בבורדו ״ירוויחו שדות תעופה אחרים ברחבי אירופה״.

בהחלט לא מדובר בפעם הראשונה שבריינאייר פועלים בצורה דומה. חברת הלואו קוסט האירית כבר הייתה מעורבת במספר ״סכסוכים מתוקשרים״ למול שדות תעופה שבחרו להעלות את המיסים הנגבים מחברות התעופה ולשיטתה של ריינאייר לא מאפשרים לה למכור כרטיסי טיסה מוזלים. למעשה, אפילו ישראל הייתה מעורבת באירוע דומה בעקבות ההחלטה של ריינאייר שלא לחדש את טיסותיה לישראל עד לפתיחתו מחדש של טרמינל 1, וזאת לאור מיסי הפעילות הגבוהים בטרמינל 3.

במתכונת דומה הודיעה בשנת 2023 ריינאייר כי היא סוגרת את בסיס הפעילות שלה בשדה התעופה הבינ״ל באתונה. בהתאם, קיצצה ריינאייר מספר קווים בלוח הטיסות שלה מבירת יוון לעונת החורף של 2022/2023, כולל מתל אביב. הסיבה הרשמית גם כאן הייתה חוסר הסכמה של החברה עם הנהלת השדה בנוגע לעלויות תפעול גבוהות.

סמנכ”ל המסחר של Ryanair, ג’ייסון מקגינס, אמר: “בשל הגידול בעלויות, אין לנו אלטרנטיבה פיננסית אחרת מאשר לסגור את בסיס בורדו בנובמבר ולהעביר את המטוסים ומקומות העבודה לבסיסים זולים יותר במקומות אחרים ברשת שדות התעופה העצומה של קבוצת Ryanair ברחבי אירופה.״

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *