רשות שדות התעופה הודיעה היום כי היא תשלים את שיפוץ המסלולים בשדה התעופה בחיפה. זאת לקראת תחילת פעילותה של חברת התעופה ״אייר חיפה״.

רשות שדות התעופה (רש״ת) משלימה בימים אלה את ההכנות להחזרתו של נמל התעופה בחיפה לפעילות תעופתית בינ״ל ופנים ארצית מהצפון לאילת. במסגרת זו, ועל מנת לעמוד בדרישות התעופה של הגופים הבינ”ל, נמל התעופה ייסגר לפעילות החל מסוף מאי, לחודש וחצי. זאת במטרה לאפשר את ריבוד (חידוש השכבה העליונה) של מסלולי הנחיתה וההמראה.

ברשות שדות התעופה דיווחו כי העבודות יתנהלו במהירות האפשרית על מנת לאפשר את תחילת הפעילות הבינ”ל והטיסות מחיפה לאילת בסוף חודש יולי. במסגרת פעילות ריבוד המסלולים, הפעילות המצומצמת הקיימת כיום בנמל התעופה חיפה תועבר, למשך חודש וחצי, לשדות תעופה ומנחתים אחרים.

נציין כי השיפוץ המדובר לא יפתור את הבעיה המהותית ביותר בשדה התעופה בחיפה והוא אורך מסלולי ההמראה והנחיתה שמגביל מאוד את סוג המטוסים שיכולים לפעול מהשדה. עם אורך של פחות מ-1,300 מטר, מגוון דגמי המטוסים שיכולים לפעול בשדה הצפוני מצומצם מאוד וממוקד במטוסי טורבו-פרופ קטנים שיכולים לאכלס כ-30-70 נוסעים.

כפי שפרסמנו מוקדם יותר, במהלך הקיץ הקרוב אמורה להתחיל לפעול בנמל התעופה חיפה חברת התעופה ״אייר חיפה״ לאחר שקיבלה רישיון הפעלה מרשות התעופה האווירית. הרישיון מאפשר לה להפעיל טיסות מסחריות משדה התעופה בחיפה ליעדים קרובים באירופה ובאגן הים התיכון כמו קפריסין ויוון.

למיטב ידיעתנו, החברה צפויה להפעיל תחילה טיסות בקו מחיפה לנמל רמון שליד אילת, קו טיסות שאינו פעיל מזה מספר שנים עוד לפני דעיכתו הסופית של שדה התעופה בחיפה. על פי משרד התחבורה, הטיסות מחיפה צפויות לענות גם על המחסור בטיסות ממרכז הארץ לאילת.

עם זאת, נזכיר כי קיבולת הנוסעים הצפויה של אייר חיפה צפויה להיות מצומצמת למדי לאור המטוסים שבהם צפויה החברה להשתמש. כפי שפורסם לראשונה בחדשות תעופה, חברת אייר חיפה בחרה להתחיל את פעילותה עם מטוסי ATR 72-600, שהם המטוסים הגדולים והחדשים ביותר מתוצרת חברת ATR. במטוסים אלו קיבולת אפשרית של 72-78 מושבים, כתלות בתצורת ההושבה שבוחרת חברת התעופה.