השבוע נחת בנתב״ג לראשונה אורח מיוחד של בריטיש איירווייז: מטוס האיירבוס הראשון של החברה עם קבינה חדשה לחלוטין שצפויה להגיע לכל המטוסים צרי הגוף החדשים של החברה.

ביום שישי האחרון נחת בנתב״ג מטוס איירבוס A321neo של חברת בריטיש איירווייז, הראשון בסדרה של 12 מטוסים שצפויה לקבל החברה עם מושבי פנים חדשים לחלוטין ומשודרגים. המטוס עם התצורה החדשה נכנס לשירות רשמית רק בסוף חודש אפריל, כך שתל אביב היא אחת מהערים הראשונות בהן הוא ביקר עם הזדמנות לקהל הישראלי לנסות את המוצר החדש.

נזכיר כי מאז שבריטיש איירווייז חזרה לטוס לישראל היא מפעילה בקו שבין תל אביב ללונדון בעיקר מטוסי A321neo צרי גוף, כאשר הטיסות מלונדון לתל אביב עדיין כוללות עצירה טכנית להחלפת צוותים בלרנקה. עד מלחמת חרבות ברזל הפעילה חברת בריטיש איירווייז בקו לתל אביב בעיקר מטוסים רחבי גוף מדגמי בואינג 787 או איירבוס A350 שהציעו מוצרים משודרגים משמעותית לנוסעים בקו זה.

ההחלטה על חידוש תצורת הפנים של מטוסי הדור הבא צרי הגוף של החברה מגיעה כחלק מהשקעה כוללת של 7 מיליארד דולר ב-600 יוזמות שונות של חברת התעופה הבריטית. מסורתית, חברות התעופה האירופאיות לא השקיעו כמעט בכלל במטוסים שפעלו בטיסות בתוך אירופה, ואלו שימשו יותר כמו אוטובוסים מעופפים – מושבים צפופים, ללא מערכת בידור, ללא מחלקת עסקים ייעודית ולפעמים אפילו עם מושבים ללא הטייה. בהרבה מקרים הנוסעים היו מתקשים למצוא את ההבדלים בין חברות התעופה המסורתיות לבין חברות האולטרה לואו קוסט שהציעו מוצרים לא שונים מהותית במחירים אטרקטיביים.

מחלקת תיירים במטוסי ה-A321neo החדשים של בריטיש איירווייז
מושבים חדשים במטוסי ה-A321neo של בריטיש איירווייז

ולמרות זאת, בריטיש איירווייז מציגה כעת מושבים חדשים שישמשו את המטוסים צרי הגוף מהדור הבא (A320neo/A321neo). בין השדרוגים המשמעותיים יהיו 2 שקעים לכל נוסעים: USB-A ו-USB-C, כאשר השקעים במושבים בשורות הראשונות (שמשמשים כמחלקת עסקים) יציעו גם הטענה מהירה. לכל נוסע יהיו מושב ראש מתכוונן שיישדרג את הנוחות במהלך הטיסה וכן המושבים קיבלו בדים ותפירה חדשים שמשדרים תחושה מעט יותר איכותית.

סה״כ מפעילה בריטיש איירווייז 110 מטוסים ממשפחת האיירבוס A320 ונכון לעכשיו אין בכוונתה להתקין את המושבים החדשים בכל המטוסים שהיא מפעילה, אלא במטוסים חדשים שיימסרו לה בלבד. בתוך כך, מפעילה החברה 20 מטוסי A320neo, עם חמישה נוספים בהזמנה ו-14 מטוסי A321neo. המטוסים עם הקבינה החדשה יכילו את אותו מספר מושבים כמו המטוסים הקיימים: 220 מושבים תיירים, אשר חלק משתנה מתוכם משמש כמחלקת עסקים אירופאית.

נכון לעכשיו המחלקה החדשה מותקנת במטוסי איירבוס A321neo יחיד, אותו מטוס שנחת בנתב״ג ונושא את מספר הרישום G-TNED. החברה הזמינה וממתינה למסירה של שבעה מטוסים נוספים מדגם זה שאמורים להימסר בחודשים הקרובים ויכילו את המחלקה החדשה.

תגובה
  1. מדובר בהרעת תנאים לטסים עם בריטיש בקו לונדון – ת”א. לא זו בלבד שהוחלט על שינמוך המטוסים (השוו למשל את מחלקת העסקים ב-787 לזו שב-321neo), אלא שהטיסה לת”א וממנה אינה מוגדרת כ-long haul, אלא הפכה ל-short haul, על כל הנובע מכך, כגון צבירת נקודות במועדון הנוסע המתמיד.

  2. ולכן וויתרתי על הזהב בבריטי. שירות איזי גט במחיאות בריטי? שישקו לי

Comments are closed.