במהלך שנת 2024 צפויה אל על לקבל את מטוס הדרימליינר ה-17 אשר הזמינה מבואינג. כעת החלה אל על לשבץ את המטוס בטיסות של החברה ליעדים השונים, כבר החל מאוקטובר הקרוב.

בחודשים הקרובים צפויה אל על לקבל את מטוס הבואינג 787 דרימליינר ה-17 של החברה, הראשון שנרכש מחוץ לעסקת ההצטיידות המקורית במטוסי דרימליינר. מוקדם יותר פרסמנו כי אל על החלה לשבץ את המטוס החדש בטיסות החברה החל מחודש ינואר 2025. כעת נראה כי אל על הקדימה את מועד כניסתו של המטוס החדש לשירות.

מטוס ה-787 החדש של אל על בעמוד ״צי המטוסים״
מטוס ה-787 החדש של אל על בעמוד ״צי המטוסים״

על פי מערכת ההזמנות באתר אל על, נראה כי נכון לעכשיו המטוס החדש משובץ בטיסות של אל על לפריז, בנגקוק ופוקט כבר החל מחודש אוקטובר 2024. לקראת כניסתו לשירות גם פורסמה באופן רשמי תצורת ההושבה במטוס הייחודי בעמוד ״צי המטוסים״ באתר אל על. נזכיר, כי היות ומדובר במטוס שייוצר במקור עבור חברת תעופה זרה (אייר צ׳יינה), הוא מכיל מחלקות שונות מאלו המוכרות במטוסי הדרימליינר של אל על. בעמוד צי המטוסים קיבל את המטוס החדש את התיאור 787-9EDN לאור מספר הרישום הצפוי שלו- 4X-EDN.

מחלקת העסקים הצפויה במטוס ה-787 החדש של אל על
מחלקת העסקים הצפויה במטוס ה-787 החדש של אל על

למיטב ידיעתנו המטוס נמצא עדיין במפעלי בואינג שבדרום קרוליינה ונכון לעכשיו הוא נושא את הצביעה של חברת התעופה אייר צ׳יינה. לפני כניסתו לשירות המטוס צפוי לעבור צביעה מחדש לצביעת אל על במפעלי בואינג. לאחר מכן המטוס צפוי להימסר לאל על בתהליך שכולל הגעה של נציגי אל על למפעל, ביצוע טיסת מסירה ולאחר מכן להגיע בטיסה ארצה. ולקוראי חדשות תעופה עובדי אל על: עבר כבר זמן רב מאז שאל על הציגה מטוס בצביעה מיוחדת כמו מטוסי ה-787 שצבועים בצביעת רטרו או ״ירושלים של זהב״, זו בהחלט יכולה להיות הזדמנות מעולה להציג אחת כזו.

המטוס החדש, מדגם בואינג 787-9, צפוי להכיל 293 מושבים ב-2 מחלקות שירות (30 במחלקת עסקים ו-263 במחלקת תיירים) לעומת 271 מושבים במטוסים המקבילים של אל על מאותו דגם. מחלקת תיירים צפויה להכיל 61 מושבי EL AL Space, מושבים עם מרווח גדול יותר לרגליים, שיהיו בתוספת תשלום למזמינים מבעוד מועד.

איך לזהות טיסות במטוס החדש באתר אל על
איך לזהות טיסות במטוס החדש באתר אל על

מטוס הדרימליינר החדש יכלול מספר שינויים נוספים ביחסי למטוסי הדרימליינר הקיימים של אל על. ראשית, מחלקת עסקים צפויה להיות בתצורה של 2-2-2, כלומר ללא גישה ישירה למעבר מכל מושב. כמו כן, אין במטוס זה מחלקת תיירים פרימיום, אלא יותר מושבים במחלקת תיירים, מה שיאפר לאל על להגדיל את היצע הכרטיסים במחלקת תיירים. כמו כן, במחלקת תיירים צפוי להיות מרווח רגליים גדול יותר לכל נוסע לעומת זה שבמטוסי הדרימליינר הקיימים של אל על.

איך תוכלו לדעת אם אתם טסים עם המטוסים החדש? כל טיסת אל על שצפויה להיות מופעלת במטוס החדש סומנה באתר אל על כטיסה שמובצעת על ידי מטוס ״בואינג 787-9EDN דרימליינר״, כפי שניתן לראות בתמונה מעלה. כמו כן, ניתן לזהות גם לפי תצורת ההושבה השונה מזו שבמטוסי הדרימליינר של אל על כולל מחלקת עסקים בתצורה שונה והיעדר מחלקת תיירים פרימיום.

מחלקת תיירים במטוס ה-787 החדש של אל על
מחלקת תיירים במטוס ה-787 החדש של אל על

כמובן שכניסתו לשירות והטיסות שבהן יפעל נתון לשינויים במועד המסירה שלו ובאילוצים מבצעיים כאלו ואחרים של אל על.

תמונה: אגנס אוירינגל

תגובה
  1. אל דאגה לא יהיה מרווי ברגליים, הרווח הצפוי. מדחיסת עוד כמה שורות גדול יוצר מפרסום זמני על מרווח הרגליים, חברת אל על תדאג שלא תהנה מנסיעה נוחה במחלקת תיירים, המחיר ייוצר או יעלה ואנחנו נמשיך לשלם

Comments are closed.