אתמול נחת לראשונה אחד ממטוסי האיירבוס A321neo המשודרגים של חברת התעופה האיטלקית איטה איירווייז (ITA Airways), כחלק משדרוג כולל של קו הטיסות בין רומא לתל אביב.
החל מאתמול שדרגה חברת איטה איירווייז את קו הטיסות של החברה בין תל אביב לרומא, כולל הגדלת מספר הטיסות היומי לשתי טיסות יומיות, ובנוסף מעבר לשימוש במטוסי ה-A321neo החדישים של החברה, שמהווים שדרוג משמעותי ביחס למטוסים צרי גוף סטנדרטיים. למרות שמדובר במטוסים צרי גוף, לכל נוסע יהיה מושב משודרג עם מערכת מולטימדיה אישית, כמו כן יש במטוס מחלקת תיירים פרימיום שתציע נוחות משודרגת במחיר מוזל ומחלקת עסקים ״אמיתית״ עם מושבי מיטה לכל נוסע.
הטיסה היומית השנייה תמריא מתל אביב בשעה 5:15 בבוקר ותנחת ברומא בשעה 8 בבוקר. זאת, בנוסף לטיסה היומית של החברה מתל אביב כיום שממריאה מתל אביב בשעה 14:30 ונוחתת בשעה 17:15. מעבר לתוספת הטיסות לרומא, המשמעות היא חיבור טוב יותר לרשת טיסות ההמשך של החברה מרומא, בעיקר ליעדים בארה״ב ודרום אמריקה. מחירי החברה מתל אביב ליעדים השונים: רומא החל מ-259 דולר, מילאנו החל מ-239$ דולר, ונציה 239$, טוקיו 820$ וניו יורק 707$.
נזכיר, כי ב-ITA תכננו להשיק את מטוסי ה-A321neo החדשים של החברה בקו לתל אביב, החלטה שממצבת את ישראל כיעד משמעותי במפת הקווים של החברה. תכנית זו התבטלה לאור מלחמת חרבות ברזל ואותם מטוסים חדשים הוסטו לשימוש בקווים בין רומא לפריז ולונדון. כעת, החברה מתכננת להכניס אותם לשימוש בטיסותיה לתל אביב.
נכון להיום מחזיקה החברה 5 מטוסי A321neo חדשים, בגיל ממוצע של 4 חודשים בלבד, עם 2 מטוסים נוספים בהזמנה. הייחודיות של מטוסים אלו נובעת מהעובדה שהם המטוסים צרי הגוף הראשונים של החברה עם מחלקת עסקים מלאה עם מושבים שנפתחים למיטה, ואולי לראשונה בעולם התעופה במטוסים צרי גוף, גם מחלקת תיירים פרימיום.
במטוסים אלו 165 מושבים ב-3 מחלקות שירות: עסקים (12 מושבים בתצורת 1-1), תיירים פרימיום (12 מושבים בתצורת 2-2) ותיירים (141 מושבים בתצורת 3-3, 12 מהם מוגדרים כ-Comfort Economy). כל המושבים יצויידו במערכת בידור מתקדמות עם מסכים בגודל 17.3” (עסקים), 15.6” (תיירים פרימיום) ו-13.3” (תיירים). מדובר מסכי מגע בעלי השתקפות נמוכה וברזולוצייה גבוהה של 4K לחוויה משופרת . ה-A321neo צויד גם במערכת חיבור Wi-Fi המאפשרת לנוסעים להתחבר עם המכשיר שלהם לאינטרנט בזמן הטיסה בתשלום.
חללי הפנים של ה-A321neo, עוצבו על ידי וולטר דה סילבה בסגנון איטלקי טיפוסי. לעיצוב חללי הפנים נבחרו חומרים וצבעים טבעיים, כמו אלו שנבחרו לעיצוב מטוסי האיירבוס רחבי הגוף החדשים של החברה (A330neo -ו-A350). בנוסף, תאורת תא הנוסעים תשתנה בהתאם למצב הטיסה עם 6 תרחישי תאורה שונים (עלייה למטוס, המראה/נחיתה, ״רגיעה״, ארוחה, שקיעה וזריחה.