אל על וחברת התעופה וירג׳ין אטלנטיק צפויות להודיע היום על הסכם שיתוף קוד חדש בין החברות. ההסכם המשמעותי נחתם במסגרת הכינוס הכללי של איגוד חברות התעופה (IATA) שמתקיים בימים אלו בדובאי.
הסכם שיתוף הקוד בין החברות יאפשר לאל על למכור כרטיסי טיסה לטיסות שמופעלות על ידי וירג׳ין אטלנטיק עם קוד טיסה של אל על וגם הפוך. בשלב הראשון יוכלו לקוחות שתי החברות לטוס בקו תל אביב-לונדון (הית’רו) בטיסות המבוצעות על ידי אל על ועל ידי וירג’ין אטלנטיק בקוד משותף. כלומר, יוכלו להזמין מאל על כרטיסי טיסה על טיסות של וירג׳ין וההפך.
כמו כן, ההסכם יאפשר לנוסעים להזמין דרך וירג׳ין בלבד שילוב טיסות של אל על ללונדון ומשם טיסת המשך של וירג׳ין ל-14 יעדים בארה”ב באמצעות 33 טיסות יומיות שמפעילה וירג’ין אטלנטיק בשיתוף עם בעלת בריתה דלתא איירליינס.
בנוסף, הוסכם כי חברי המועדונים של שתי החברות יהנו מהטבות הדדיות, כך שיוכלו לצבור ולממש נקודות של מועדון הנוסע המתמיד של אל על או של Flying Club של וירג’ין אטלנטיק בטיסות המופעלות ע”י שתי החברות, גם כאלה שאינן בקו ת”א-לונדון. מכירת הכרטיסים לטיסות במסגרת שיתוף הפעולה בקו ת”א-לונדון תיפתח ב-10 ביוני לטיסות הממריאות מ-19 ביוני 2024 באתרים של שתי החברות.
מדובר בהסכם שיתוף קוד שלישי של אל על עם חברות תעופה בברית התעופה SkyTeam. מדובר במהלך כולל של אל על לקדם את הצטרפות החברה לברית, מהלך שהחברה מנסה לקדם כבר לא מעט שנים ללא הצלחה. נזכיר, כי קודם לכן חתמה החברה על הסכמים דומים עם דלתא האמריקאית ואייר פראנס, שתיהן חברות מרכזיות בברית. עם הביקוש הגובר לטיסות אל על, ההסכמים החדשים יאפשרו יתרון נוסף בדמות האפשרות של אל על להעביר נוסעים מטיסות שלה לטיסות של חברות זרות על פי צורך ביתר קלות.
במהלך מתוחכם למדי החליטה מנכ״לית אל על, דינה בן טל גננסיה, בתחילת הקדנציה שלה כי אם לא יכניסו את אל על לברית תעופה בדלת הראשית, החברה תכנס בדלת האחורית. כך קידמה המנכ״לית את אותה שורה של הסכמי שיתוף קוד עם חברות התעופה בברית. יותר מכך, במסגרת ההסכם עם חברת דלתא, הוסכם בין הצדדים כי חברת התעופה האמריקאית תסייע לקדם את חברותה של אל על בברית. נזכיר כי אל על הכניסה לאחת המצגות האחרונות שלה למשקיעים את הלוגו של SkyTeam במסגרת השותפויות שבונה החברה.
ברית התעופה SkyTeam היא השנייה בגודלה מבין שלושת הבריתות הגדולות בעולם. בברית חברות 19 חברות תעופה מכל העולם ביניהן דלתא, אייר פראנס-KLM, אייר אירופה, ITA, קוריאן אייר, וייטנאם איירליינס ועוד. התנגדות אפשרית להצטרפותה של אל על יכולה להגיע מכיוון של שתי חברות בברית, חברות תעופה לאומיות של מדינות שאינן מכירות כיום בישראל: סעודיה וגארודה אינדונזיה.
הצטרפות של אל על לברית תאפשר הרחבת הסכמי שיתוף הפעולה של אל על ופתיחת אפשרויות חדשות לנוסעי אל על בכל העולם. כך למשל, חברות תעופה בברית מסוימות יעדיפו לקדם שיתופי פעולה, כמו הסכמי שיתוף קוד, בין חברות בברית וכן יאפשר לעתים ביתר קלות מעבר נוסעים בין חברות תעופה בתוך הברית. מאידך, תצטרך אל על להוכיח לברית התעופה שיש לה ערך מוסף עבור הנוסעים של אותם החברות וכן שהיא עומדת בסטנדרטים מסויימים של הברית.
נזכיר שחברת התעופה וירג׳ין אטלנטיק השהתה את טיסותיה לתל אביב לאור המצב הביטחוני לפחות עד חודש ספטמבר.
תגובה
גם ההסכם עם סאס אפשר לומר שהוא עם סקייטים כי סאס מצטרפת לסקיי טים גם
צריך להזכיר שגם כך זו ברית חלשה הרבה יותר בהשוואה לברית סטאר או OneWorld
תלוי לאיזה כיוון. דווקא מישראל מערבה סקיי טים מציעה מגוון לא רע בכלל של חברות עם מוצרים ברמה גבוהה (אייר פראנס-KLM, איטה, וירג׳ין, דלתא)
שכחת את MEA, הבעיה הכי גדולה בהצטרפות לברית…
בנוסף, אלעל, למרות המיקום המאוד אטרקטיבי לקונקשיינים, לא עובדת בשיוה הזאת, אז לא יהיה לה הרבה מה לתרום לברית