בראיון לדור עצמון מאתר ביזפורטל אמר מנכ״ל ישראייר אורי סירקיס כי החברה בוחנת את האפשרות להפעיל טיסות למזרח הרחוק כבר בקיץ הקרוב. בתוך כך, נערכת החברה לאפשרות של הצטיידות במטוס איירבוס רחב גוף להפעלת הטיסות.

מטוס איירבוס A330 של ישראייר לשעבר
מטוס איירבוס A330 של ישראייר לשעבר. תמונה: ויקימדיה, Gerry Stegmeier

מנכ״ל ישראייר מסר לאתר ביזפורטל כי ״יש לחץ גדול מצד רמי לוי להפעיל בעונת הקיץ הקרובה מטוס רחב-גוף מסוג איירבאס A330 ולהפעיל איתו טיסות למזרח הרחוק. אנחנו בוחנים את הנושא ומתארגנים עם כל הרגולציה שרלוונטית. עקרונית האסטרטגיה שלנו אומרת שאנחנו טסים בטווחים קצרים של עד 5.5 שעות מנתב”ג. המזרח הרחוק לא היה באסטרטגיה שלנו, אבל כעת לאור המחסור במושבים לשם אנחנו פועלים כדי לפתור זאת”.

סירקיס לא מסר באילו יעדים בדיוק מדובר, אבל אפשר להעריך שמדובר ביעדים האהובים על ישראלים בדגש על תאילנד ואולי גם סרי לנקה. אפשר להעריך שהחלטה זו תתקבל על רקע הביקושים הגוברים לטיסות למזרח לצד המחסור המתמשך בהיצע של טיסות ישירות ובכלל, בעיקר בתקופת הקיץ המבוקשת.

זו לא תהיה הפעם הראשונה של ישראייר עם מהלך דומה. חברת התעופה כבר חכרה מטוס מדגם A330-200 לזמן קצר בשנת 2008 למטרה דומה – הפעלת טיסות ארוכות טווח. החברה תכננה להפעיל את המטוס בטיסות ישירות לניו יורק, יוהנסבורג או בנגקוק ואף להפעיל קו ישיר לפוקט. בהמשך בוטל הקו לניו יורק וגם שאר התכניות לא יצאו לפועל והמטוס הוחזרו לבעליו זמן קצר לאחר שהתקבל לשורות ישראייר. למרות הזמן הקצר בשירות החברה, המטוס כבר קיבל צביעה חיצונית של ישראייר. בנוסף הפעילה ישראייר בתקופות שונות מטוסי בואינג 767 רחבי גוף בטיסות לניו יורק, כאשר בשנים האחרונות מתמקדת החברה בהפעלת מטוסים צרי גוף בטיסות לטווח קצר-בינוני בלבד.

אפשר להעריך שבמידה וישראייר אכן תבחר להצטייד במטוס מדגם זה הוא יהיה בחכירה רטובה, כלומר יופעל באופן מלא על ידי חברת תעופה זרה עם צוות זר. זאת היות וישראייר מפעילה כיום צי של מטוסי איירבוס A320 בלבד והסבה של טייסים למטוסי A330 תדרוש תהליך הסבה. טיסות במתכונת דומה למזרח הרחוק הפעילה בעבר אל על באמצעות חברות צ׳ארטרים כמו Wamos הספרדית.

מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל גברה הדומיננטיות של אל על בשוק הטיסות למזרח והיא למעשה חברת התעופה היחידה שמפעילה טיסות ישירות, כולל טיסות לתאילנד (בנגקוק ופוקט) ויפן (טוקיו). חברות אסייתיות אחרות כמו קוריאן אייר וקתאי פאסיפיק כמו גם חברות דומיננטיות מהמזרח התיכון כמו טורקיש איירליינס, אמירייטס וגאלף אייר הפסיקו לטוס לישראל והקטינו את היצע המושבים הקיים בטיסות למזרח מה שתורם לעליית המחירים.

הנוסעים כיום יכולים לבחור בטיסות ישירות של אל על או בטיסות קונקשן, ברוב המקרים של חברות כמו איתיחאד, פליי דובאי או אייר אינדיה. כך יוצא שנכון לעכשיו טיסות ישירות לבנגקוק למשל בקיץ הקרוב נמכרות ברוב המקרים במחיר של 1,500$ ומעלה, כשחלק מהטיסות כבר מלאות לחלוטין.

תגובה
  1. לפני שרצים ליעדים רחוקים טיסות לאלבניה הם לא מסוגלים לעשות. קודם שיממשו את ההתחייבויות שלהם ולא יבטלו טיסות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *