ביום שבת האחרון (15.6) המריא לראשונה מטוס הבואינג 787 הראשון של חברת אוסטריאן איירליינס. טיסת הבכורה של החברה במטוס הדרימליינר החדיש המריאה ביום שבת בשעה 16:55 מוינה לניו יורק JFK. מדובר במהלך משמעותי שכן מדובר במטוס רחב הגוף המודרני הראשון שתפעיל חברת אוסטריאן.
מטוס הדרימליינר הראשון של אוסטריאן יפעיל מעתה את הטיסה היומית של אוסטריאן בין וינה לניו יורק JFK החל. החל מה-1 ביולי צפוי לפעול מטוס דרימליינר גם בקו הטיסות של החברה מוינה לשיקאגו (ORD). בחודשים מאז הגעתו לוינה הפעילה אותו חברת אוסטריאן במספר ״טיסות היכרות״ בין וינה לברלין ודיסלדורף. הטסים מישראל לניו יורק עם אוסטריאן איירליינס יהנו מהשדרוג במקטע שבין וינה לניו יורק.
מטוס ההדרימליינר הראשון של אוסטריאן הוא מטוס מדגם 787-9 בן 4.4 שנים שהיה קודם לכן בשימוש חברת הסטארט אפ הוייטנאמית Bamboo Airways. המטוס החדש של אוסטריאן נחת בוינה לראשונה ב-26.3 כשהוא עדיין נושא את הצביעה של חברת התעופה הוייטנאמית. גם תצורת הפנים של המטוס נשארה זו של הבעלים הקודמים, אך עם שדרוגים עיצוביים. במטוס 294 מושבים ב-3 מחלקות שירות (26 מושבי מיטה במחלקת עסקים, 21 בפרימיום ו-247 בתיירים). מדובר במוצרים יוקרתיים למדי, כך שלנוסעים צפויה חוויית טיסה משודרגת.
🔴 The first Austrian Airlines Boeing 787-9 Dreamliner (OE-LPL) has arrived in Vienna wearing an all-white fuselage. The airline has scheduled its first commercial flight on May 17 from Vienna to Frankfurt. #Airways #Aviation
— Airways Magazine (@airwaysmagazine) May 14, 2024
📸: Hanjo Schrenk pic.twitter.com/gbrvsOhs4T
בתמונות מהאירוע נראה שאוסטריאן ניסתה ״להצניע״ את העובדה שהמטוס טרם נצבע חיצונית בצביעת אוסטריאן איירליינס והוא כרגע צבוע בלבן בלבד. מאז חודש מרץ אמנם נמחקה מהמטוס הצביעה של חברת התעופה הקודמת, אך הוא טרם נצבע בצביעה של חברת אוסטריאן איירליינס, כך שהוא צפוי לפעול תקופה בצביעה בסיסית זו.
בטיסות ארוכות טווח עם בואינג 787 תציע אוסטריאן חבילת גלישה מוגבלת לאפליקציות הודעות בלבד ללא עלות בכל המחלקות. בנוסף, הנוסעים יכולים לבחור בין שתי חבילות WiFi בתשלום – חבילה לשעתיים ב-15 יורו או חבילה לטיסה כולה ב-25 יורו. חברי מועדון הנוסעים HON Circle יקבלו גלישה חופשית בטיסות בין יבשתיות במטוס הדרימליינר.
צי המטוסים רחבי הגוף של אוסטריאן נחשב למיושן יחסית ומבוסס על מטוסי בואינג מיושנים, כולל שלושה מטוסי בואינג 767 בגיל ממוצע של 24.5 שנים ושישה מטוסי 777-200 בגיל של 23.3 שנים. אוסטריאן איירליינס החלה בתכנית מודרניזציה והרחבה משמעותית של צי המטוסים שלה עם רכש של 11 מטוסי בואינג 787-9 דרימליינר שצפוים להכנס לשירות בין השנים 2024 ו-2028. מטוסים חדישים אלה יחליפו את מטוסי הבואינג 767-300ER והבואינג 777-200ER המזדקנים של אוסטריאן.