החל מתחילת החודש הבא יוכלו תושבי אילת וחבל איילות להזמין טיסה הלוך וחזור משדה התעופה רמון לנמל התעופה בן גוריון בסכום מוזל של 99 ש״ח. זאת, בנוסף לטיסות בחינם עבור המפונים השוהים במלונות באילת וסביבתה.

רשות התעופה האזרחית (רת”א) בשיתוף משרד האוצר ועיריית אילת העבירו לחברות התעופה הישראליות ארקיע וישראייר תנאים להשתתפות המדינה בסבסוד מחירי הטיסות בקו זה. המטרה הרשמית של ההחלטה היא לעודד הטסת נוסעים תושבי אילת וחבל איילות למרכז הארץ כדי לקדם את הפעילות הכלכלית והתיירותית ביישובים אלו שנפגעו מ”מלחמת חרבות ברזל”.

נכון לעכשיו, חברות התעופה ישראייר וארקיע טרם הודיעו אם אכן בכוונתם להשתתף בתכנית שתאלץ אותן למכור הלכה למעשה כרטיסי טיסה הלוך ושוב ב-200 ש״ח. זאת בזמן שחברות התעופה מוכרות את הטיסות לאילת גם עד למחיר של 300 ש״ח לכיוון. במידה וכן, החברות גם טרם הודיעו כמה מושבים הן צפויות להציע מדי יום במחירים המוזלים.

התכנית הזו מגיעה כשברקע ירידה במספר הטסים לאילת. על פי דו״חות הפעילות של נתב״ג, בחודש מאי האחרון נרשמה ירידה של 23.72% במספר הנוסעים עם 57,056 נוסעים, לעומת 74,806 בקו שבין נתב”ג לאילת בחודש מאי 2023. הירידה בביקוש יכולה מחד להוות תמריץ לחברות התעופה לקחת חלק בתוכנית ולמלא כך את מטוסיהן, אך מאידך גם לצמצם את פעילותם בקווים לאילת בשל היעדר היתכנות כלכלית.

לטובת הסבסוד, הוקצה סכום של 10 מיליון ש״ח עבור חברות התעופה ארקיע וישראייר, שהן חברות התעופה היחידות שמפעילות כיום טיסות בין אילת למרכז הארץ. לפי התנאים שהוגדרו, רת”א תשלים סכום של 101 ₪ על כל נוסע שיממש טיסה במסגרת זו. זאת, כחלק מחישוב של משרד התחבורה שטוען שסכום של 200 ש״ח עבור טיסה וחזרה הוא ״סכום סביר״.

במסגרת התכנית הגדיר משרד התחבורה מספר תנאים עמומים כמו שימוש במטוסים שבהם לפחות 50 מטוסים, בזמן ששתי חברות התעופה הרלוונטיות מחזיקות אך ורק במטוסים עם קיבולת גדולה יותר. כמו כן הוגדר עוד תנאי מעומעם שעל פיו חברות התעופה מתחייבות לשמור על ״מספר מקומות סביר בכל טיסה על פי שיקוליהן, בפרק זמן סביר לפני ביצוע הטיסה בפועל״. בשלב הזה, לא מתייחסים במשרד התחבורה לטיסות מחיפה לאילת שצפויה להפעיל חברת התעופה אייר חיפה.

יישובי חבל איילות נמנים הקיבוצים: אילות, גרופית, לוטן, סמר, קטורה, אליפז, יהל, נאות סמדר, באר אורה, יטבתה, נווה חריף ושיטים. גם תושבי הישובים חוות ערנדל, שיכון המשפחות בעובדה והישוב הקהילתי שחרות יכללו בהטבה.

תמונה: דני שדה

תגובה
  1. חחחחח משרד התחבורה כל כך לא מודע לעצמו- קובע שמחיר סביר לטיסה הלוך ושוב הוא 200 ש”ח בזמן שבפועל המחירים לכיוון אחד יותר גבוהים, הגמל לא רואה את הדבשת של עצמו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *