בחודשים הקרובים צפויה אל על לקבל את מטוס הבואינג 787 ה-17 שלה, והמטוס הראשון שהוזמן מחוץ לעסקת הרכש הגדולה של מטוסי דרימליינר. המטוס החדש צפוי לכלול מספר שינויים כמו מחלקות הושבה חדשות וכפי שנחשף אתמול לראשונה – גם עם צביעה מעט שונה מזו המוכרת של אל על.

מטוס הבואינג 787 דרימליינר ה-17 של אל על
מטוס הבואינג 787 דרימליינר ה-17 של אל על. תמונה: Grant Powers

אתמול המריא המטוס לראשונה בצביעה החדשה שלו, שצפויה להיות צביעת המטוסים החדשה של אל על. כפי שניתן לראות בתמונה, נעשו מספר שינויים בצביעה המוכרת של החברה. בשונה מבעבר, החלק האחורי של המטוס, מתחת לדגל ישראל, צפוי להיצבע כולו בצבע הכחול שמלווה את המטוס לכל אורכו. כמו כן, ויתרו באל על על הפס האפור שליווה את הפס הכחול לאורך המטוס.

המטוס נמצא עדיין בתהליכי תחזוקה בארה״ב ורק לאחר שיושלמו צפוי להימסר לאל על ולהכנס לשירות, ככל הנראה בעיקר בקווי הפרימיום הקצרים של החברה לאירופה כמו פריז ולונדון, לצד הטיסות לתאילנד. אפשר להעריך שרק מטוסים חדשים שיימסרו לחברה ייצבעו בצביעה החדשה והחברה לא תצבע בשלב זה מטוסים ישנים. זאת, לאור הביקוש הרב לטיסות, במיוחד בתקופה הנוכחית, והעובדה שצביעת מטוס דורשת להוציא אותו משירות לתקופה לא מבוטלת.

לאחרונה קיבל המטוס גם את מספר הרישום הישראלי שלו (4X-EDN) ונודע כי הוא צפוי לקבל את השם ״אחינו כל בית ישראל״, כך שהוא יהיה המטוס היחיד בצי שלא יקבל שם של עיר בישראל. במקביל, פורסמה עבור המטוס תצורת הושבה חדשה של 293 מושבים (30 מושבי עסקים ו-263 מושבי תיירים).

מטוס בואינג 787 דרימליינר של אל על
צביעת המטוסים הקיימת של מטוסי הבואינג 787 של אל על. תמונה: אגנס אוירינגל

כפי שפרסמנו מוקדם יותר, על מנת להקדים את קבלת מטוס הדרימליינר ה-17 של אל על, מדגם בואינג 787-9, באל על הסכימו לקבל מטוס שיוצר במקור עבור חברת התעופה הלאומית של סין, Air China. על מנת להכניס את המטוס לשירות בהקדם האפשרי במטרה לענות על הביקושים הגוברים לטיסות, המטוס צפוי להיכנס לשירות בחברת אל על בתצורת הפנים המקורית שנבנתה עבור חברת התעופה הסינית, ללא הסבה לתצורת הדרימליינר המוכרת, תהליך שנחשב יחסית ארוך, מורכב ויקר.

מחלקת העסקים הצפויה במטוס ה-787 החדש של אל על
מחלקת העסקים הצפויה במטוס ה-787 החדש של אל על

מטוס זה יספק את ״חווית הדרימליינר״ המוכרת עם מערכות האוורור המתקדמות והפיצ׳רים הטכנולוגיים המוכרים לנוסע כמו עמעום החלונות בלחיצת כפתור. מאידך, זהו מטוס הדרימליינר הראשון של אל על שלא יכלול את מחלקות הדגל של החברה במטוסי הדרימליינר. במטוס ה-787-9 המדובר יש 293 מושבים ב-3 מחלקות שירות (30 במחלקת עסקים, 34 במחלקת פרימיום ו-229 במחלקת תיירים). זאת, לעומת 271 מושבים במטוסים המקבילים של אל על (32 במחלקת עסקים, 35 בפרימיום ו-204 בתיירים).

הקיבולת המוגדלת באותו דגם מטוס מתאפשרת בזכות תצורת צפופה יותר במחלקות הפרימיום. כך למשל מחלקת עסקים היא בתצורה של 2-2-2 (במקום 1-2-1 במטוסי אל על כיום). כל המושבים במחלקת עסקים נפתחים למיטה שטוחה, אך לא לכל נוסע תהיה גישה ישירה למעבר כמו במחלקת העסקים במטוסי הדרימליינר כיום.

בעת ייצורו עבור אייר צ׳יינה, הוגדרו במטוס 34 מושבים שמוגדרים כמחלקת פרימיום. בפועל, היה מדובר במושבי תיירים רגילים עם יותר מרווח לרגליים ולא במחלקה מקבילה למחלקת הפרימיום של אל על. מדובר גם במחלקה צפופה יותר מזו של אל על עם 9 מושבים בשורה (3-3-3) במקום 2-3-2. במחלקת תיירים יש יתרון עבור הנוסעים שכן בתצורה הקיימת של המטוס, למושבים במחלקה זו מרווח רגליים מוגדל של 81 ס״מ, שנחשב גדול מהממוצע בתחום ומהנתון הסטנדרטי במטוסי ה-787 של אל על שעומד על 79 ס״מ.

תגובה
  1. בנוגע למה שפרסמתם על הצביעה החדשה של מטוסי אל על – אתם בטוחים שזו הצביעה החדשה שתלווה את כל המטוסים מעתה? לא מדובר על צביעה ספציפית שנועדה להסתיר צביעה קודמת של הבעלים הקודמים של המטוס הספציפי הזה שנרכש מחברת תעופה?
    שכן זה כלל לא תואם לשפה העיצובית החדשה של אל על ולגוון הכחול שלה…

  2. להישאר בצביעה הקיימת; הצביעה הזו מכוערת ולא מעוררת השראה. זה מחריד יותר לחשוב שהמטוסי 737 מקס יהיו בצביעה מחרידה זו. לא לא לא!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *