חברת התעופה הלאומית של פורטוגל, טאפ, עומדת בפני שינויים משמעותיים בעתיד הקרוב. ממשלת פורטוגל הכריזה על תוכניותיה להפריט את החברה בשנה הבאה, כאשר המטרה היא למכור לפחות 51% ממנה. החלטה זו מגיעה לאחר שהחברה חזרה לרווחיות בשנת 2022, לאחר ארבע שנים של הפסדים.

בן סמית', מנכ"ל Air France-KLM, הצהיר כי הקבוצה מוכנה להציג את הצעתה לרכישת TAP. הוא הדגיש את חשיבותה של פורטוגל כשוק אסטרטגי עבור Air France-KLM, ואת הפוטנציאל הטמון ב-TAP כחברת תעופה בעלת מותג חזק ומרכז פעילות משמעותי בליסבון. סמית' הביע את כוונת הקבוצה לשמר ולפתח את המותג של TAP, תוך הסתמכות על המומחיות של צוות החברה.

לצד Air France-KLM, גם קבוצת לופטהנזה ו-IAG (הבעלים של בריטיש איירווייס ואיבריה) הביעו עניין ברכישת TAP. הנכסים המושכים ביותר של החברה הפורטוגלית הם הנתיבים שלה לברזיל, למדינות דוברות פורטוגזית באפריקה ולארצות הברית, כאשר ליסבון משמשת כמרכז פעילות מרכזי.

ראש ממשלת פורטוגל, לואיס מונטנגרו, אותת לאחרונה כי מכירה חלקית של החברה היא אפשרות, למרות שבעבר דגל במכירה מלאה. במקביל, הנשיא הצרפתי עמנואל מקרון הביע את רצונו למצוא דרך חדשנית לשלב בין Air France ו-TAP.

תוכנית ההפרטה של TAP מגיעה בעקבות הצלחתה של החברה בשנה האחרונה. ב-2022, TAP הטיסה כמעט 14 מיליון נוסעים, שיא חדש עבורה, ורשמה הכנסות של 3.5 מיליארד אירו עם רווח של 65.6 מיליון אירו. זאת לאחר תוכנית ארגון מחדש שהוכיחה את עצמה.

Air France-KLM מתכננת להשקיע בכלכלה המקומית של פורטוגל ולחזק את הקישוריות של ערי המשנה במדינה. בנוסף, הקבוצה בוחנת שיתופי פעולה פוטנציאליים בתחום הדלק התעופתי בר-הקיימא עם שותפים פורטוגליים, כחלק מההכנות לתהליך ההפרטה.

תהליך ההפרטה של TAP צפוי להתרחש במהלך השנה הקרובה, כאשר ממשלת פורטוגל תבחן את כל ההצעות בקפידה. ההחלטה הסופית תתחשב במגוון גורמים, כאשר שמירת מרכז הפעילות של החברה בליסבון נראית כאחד השיקולים המרכזיים. בינתיים, תוכנית הארגון מחדש של TAP, שאושרה על ידי הנציבות האירופית, תמשיך להיות בתוקף עד סוף שנת 2025.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *