חברת התעופה האזורית הברזילאית Voepass הושעתה מפעילות על ידי רשות התעופה האזרחית של ברזיל בעקבות חששות בטיחות חמורים. ההחלטה התקבלה לאחר חודשים של פיקוח רגולטורי, שהחל בעקבות התרסקות קטלנית של מטוס ATR 72-500 באוגוסט 2024 ליד סאו פאולו, בה נהרגו 62 איש.
לאחר התאונה, הוצבה החברה תחת פיקוח צמוד של ANAC, שכלל הצבת צוותים בבסיסי התחזוקה והפעילות שלה על מנת להבטיח עמידה ברמת בטיחות נאותה. הרשות דרשה מהחברה לנקוט צעדים מתקנים, בהם צמצום רשת הטיסות, הארכת זמן התחזוקה של המטוסים ושינויים בהנהלה. כמו כן, הוטל על Voepass ליישם תוכנית פעולה לתיקון אי-סדרים שהתגלו.
עם זאת, בבדיקות נוספות שבוצעו בפברואר 2025, התגלו כשל מערכתי מתמשך בניהול החברה ואי-עמידה בדרישות הרגולטוריות. ANAC ציינה כי בעיות שדווחו בעבר כמתוקנות חזרו על עצמן, מה שהוביל לאובדן אמון בתהליכים הפנימיים של החברה וביכולתה לזהות ולתקן סיכונים תפעוליים.
הרשות הודיעה על השעיה זמנית של פעילות Voepass עד שיוכח כי היא מסוגלת להבטיח את רמת הבטיחות הנדרשת. החברה מפעילה שישה מטוסים ומשרתת 15 יעדים מסחריים לצד מספר מצומצם של טיסות שכר. ANAC המליצה לנוסעים שנפגעו מהביטולים לפנות לחברה לצורך החזר כספי או הזמנת טיסה חלופית.
Voepass הכירה בהחלטת ההשעיה אך הדגישה כי צי המטוסים שלה כשיר לטיסה ועומד בתקני הבטיחות המחמירים. החברה ציינה כי ההחלטה משפיעה באופן משמעותי על אלפי ברזילאים המשתמשים בשירותי התעופה האזורית מדי יום, והתחייבה לעשות כל מאמץ לחידוש הפעילות בהקדם האפשרי תוך עמידה בדרישות הרגולטוריות.
בנוסף לבעיות הבטיחות, Voepass מתמודדת עם קשיים כלכליים משמעותיים ונמצאת בתהליך ארגון מחדש של חובותיה מאז פברואר 2025. למרות היותה חברת התעופה הרביעית בגודלה בברזיל, נתח השוק שלה נמוך מ-1%.