חברת התעופה הספרדית אייר אירופה עומדת בפני מהפך משמעותי בצי המטוסים שלה. החברה מתכוננת להכניס לשירות את מטוסי בואינג 737 מקס 8, במקומם של מטוסי האיירבוס של החברה. הטיסה הראשונה של המטוס החדשני צפויה להתקיים ב-23 ביוני 2025, בקו שבין מדריד לאמסטרדם, כאשר כבר למחרת מתוכנן המטוס לטוס בקו מדריד-בריסל.
מהלך זה מגיע לאחר שורה של עיכובים ודחיות. במקור, תוכננה הכנסת המטוסים לשירות כבר בספטמבר 2025, אך בשל אתגרים לוגיסטיים וטכניים, נדחה המועד מספר פעמים. עיכובים אלה משקפים את האתגרים הגלובליים שחוותה חברת בואינג במסירת מטוסי ה-737 מקס, בעקבות ההשבתה העולמית של הדגם ב-2019 עקב תקלות טכניות.
אייר אירופה לא מסתפקת בהכנסת מטוסים בודדים לשירות. החברה הזמינה 20 מטוסי בואינג 737 מקס 8 ישירות מבואינג, ו-10 מטוסים נוספים יסופקו באמצעות חברת החכרת המטוסים AerCap. זהו צעד משמעותי בתוכנית ההתחדשות של החברה, שנועדה להשלים ולחדש את צי המטוסים הקיים, המונה כיום 43 מטוסים מסוגים שונים.
התוכניות של אייר אירופה לא מסתיימות בקווים לאמסטרדם ובריסל. החברה כבר מתכננת להרחיב את השימוש במטוסים החדשים לקווים נוספים. ב-1 באוקטובר 2025 צפוי להיפתח קו בין מדריד לפריז אורלי, וב-10 בינואר 2026 מתוכנן קו חדש ללונדון גטוויק.
ההשקעה במטוסי בואינג 737 מקס 8 היא חלק מאסטרטגיה ארוכת טווח של אייר אירופה. החברה מקווה לשפר את היעילות התפעולית והסביבתית שלה, להגדיל את הגמישות והקיבולת בנתיבים עמוסים, ולחזק את מעמדה התחרותי בשוק התעופה האירופי. עם הרחבת צי מטוסי ה-737 מקס, אייר אירופה מגיבה לתחרות הגוברת בתעופה האירופית ומיישמת מודל עסקי המדגיש יעילות, גמישות וקיבולת מוגדלת.