אמש חתמה חברת אתיחד עם חברת איירבוס על הסכם כוונות לרכישה של שבעה מטוסי A350F, שהיא גרסאת המטען של מטוס הדגל של החברה. דגם זה יצטרף לצי הקיים של חמישה מטוסי A350-1000 שצפוי להתחיל לפעול בחטיבת הנוסעים בקרוב מאוד עם מחלקת עסקים חדשה.

אמנם הצי של חברת אתיחד מורכב משילוב של מטוסי בואינג ואיירבוס, אך בגזרת המטוסים שמשמשים למטען בלבד מחזיקה החברה מטוסי בואינג בלבד. מדובר ב-7 מטוסי בואינג 777F.

גרסאת המטען של מטוס ה-A350 יכולה לשאת משקל של 109 טון כשיותר מ-70% משלדת המטוס עשויה מחומרים מתקדמים שמאפשרים משקל המראה נמוך ב-30 טון וחסכון של כ-20% בצריכת הדלק ובהתאם צמצום פליטת מזהמים. חברת אתיחד מציינת שהמטוס עומד לחלוטין בתקנים מחמירים של פליטת מזהמים שצפויים להכנס לתוקף רק ב-2027. חברת אתיחד נחשבת לאחת החברות המתקדמות בזירת התעופה הברת קיימא והיא מפתחת מגוון יוזמות לקידום הנושא.

אתיחד אינה הראשונה שרוכשת את המטוס שלמעשה נוצר מלכתחילה מצורך ובקשות חוזרות של לקוחות. הוא נועד להתחרות ביתרון מובהק של חברת בואינג עם גרסאות המטען למטוסי ה-777. עד כה נרשמו 29 הזמנות והתחייבויות לרכישת המטוס מ-5 לקוחות ביניהם סינגפור איירליינס, שכבר חתמה על עסקה לרכישת 7 מטוסים.
מנכ״ל אתיחד, טוני דאגלס מסר כי ״אתיחד נרגשת להרחיב את שיתוף הפעולה עם איירבוס ע״י הוספת המטוס הראוי לציון הזה כחלק מצי מטוסי המטען של החברה בעתיד״ וכן כי ״מטוס ה-A350F יקח חלק מרכזי באסטרטגיית המטען העתידית שלנו לצד השגת היעדים שלנו לשנת 2035 בהיבט הפחתת פליטת מזהמים ב-50%״.