החל מתאריך ה-3 באוקטובר תחל חברת התעופה הלאומית של מצרים להפעיל רשמית קו ישיר בין תל אביב וקהיר.

בתחילה תפעל טיסה אחת בימים א׳, ב׳, ג׳ ו-ה׳ וככל הנראה תתרחב בהמשך בהתאם לכוונות שהביעה להפעיל כ-21 טיסות שבועיות בקו בין המדינות. הטיסות מתל אביב (MS 592) יצאו בשעה 12:15 ויארכו שעה ו-25 דקות. כאשר הטיסות חזור יצאו מקהיר (MS 591) בשעה 08:55 ויארכו שעה ו-20 דקות.

מחירי הטיסות מתחילים ב-470$, מחיר שאינו זול במיוחד ביחס לאורך הטיסה הקצר.  עבור ישראלים נדרש להנפיק ויזה טרם ההגעה למצרים. הויזות מונפקות דרך השגרירות המצרית בישראל.

הטיסות מתל אביב יופעלו במטוסי A220-300 של החברה. מדובר במטוס צר גוף קטן בתצורת מחלקת תיירים בלבד עם 140 מושבים. מבדיקה שלנו עולה כי לחברה 12 מטוסים מהדגם הנ״ל, כאשר 3 מהם אינם נושאים את לוגו החברה. עם זאת, שלושת המטוסים שאינם צבועים בצעי החברה מושכרים כעת לחברה ניגרית בשם Ibom Air.

לאור זאת, יתכן ונראה לראשונה את חברת Egypt Air בנתב״ג עם הצביעה הייחודית שלה ולא עם מטוסים לבנים.

הסכמי אברהם הובילו לסגירת חברת Air Sinai ותחילת הפעילות בישראל

עד כה הפעילה החברה הלאומית טיסות לת״א באמצעות חברת בת בשם ״אייר סיני״ אשר שימשה אך ורק לטיסות בין ישראל ומצרים. טיסות אלו התקיימו במטוסים לבנים, ללא הלוגו של החברה המצרית. כמו כן, לאור השינוי הצפוי חדלה החברה המדוברת את פעילותה.

מדובר בצעד תקדימי המתאפשר בעקבות ״הסכמי אברהם״ אשר הובילו לטיסות סדירות של חברות ערביות לישראל. הסכמים אלו פתחו את הדלת למצרים לאפשר גם הם טיסות סדירות. כמו כן, טמון פוטנציאל כלכלי לחברה המצרית בטיסות המשך של ישראלים דרך מצרים לאפריקה.

הרחבת היצע הטיסות לאפריקה לקהל הישראלי

אחד היתרונות המשמעותיים של תחילת הפעילות של החברה בישראל הינה הרחבת היקף הנתיבים הקיימים בין ישראל ואפריקה. זאת לאור היקף הפעילות בין מצרים ליעדים באפריקה.

לדוגמא, החל ממועד הפעלת הטיסות תציע Egypt Air את טיסת הקונקשן הקצרה ביותר המוצעת כיום לישראלים ליוהנסבורג, דרום אפריקה. הטיסה תארוך 12 שעות ועשרים דקות, כאשר הטיסה השנייה הקצרה ביותר עם חברת Etiophian Airlines מתל אביב אורכת מעל 13 שעות. הטיסה ליוהנסבורג תופעל במטוס 787 דרימליינר חדש של החברה. עלות טיסה ממוצעת עומדת כרגע על 741$. במחלקת עסקים מציעה החברה יתרון יותר משמעותי כאשר אותה טיסה ליוהנסבורג מתומחרת במחיר תחרותי יחסית של 2000$.

חברת Egypt Air

חברת Egypt Air חברה באיחוד Star Alliance כמו שחקנית אפריקאית משמעותית אחרת בנתב״ג, Ethiopian Airlines. לבעלי מעמד באחת מחברות התעופה באיחוד מדובר בשיפור משמעותי ביכולת לצבור ולממש נקודות בטיסה ליעדים באפריקה.

לחברה דירוג של שלושה כוכבים על פי המדד של אתר Skytrax, כך שאומנם לא מדובר בחברה מובילה באיכות המוצרים והשירותים שהיא מציעה. עם זאת, יתכן והיא תציע לקהל הישראלי נגישות משופרת לאפריקה במחירים תחרותיים.

מטוס Egypt Air מדגם A220-300
מטוס של Egypt Air ללא צביעה. תמונה: András Soós

נשמח לשמוע האם אתם חושבים שמדובר בבשורה לקהל הישראלי או שמא קו זניח?

תגובה
  1. בשורה לקהל הישראלי!
    מעבר לחשיבות האסטרטגית של ישראל לשמור על יחסים בריאים עם מצרים הקו יתן נגישות להמון יעדים של החברה.

  2. אפשר להבין מהכתבה שלפני הסכמי אברהם לא היו טיסות סדירות של חברות ערביות לישראל. אז מעבר לטיסות של אייר סיני, בואו לא נשכח שרויאל ג’ורדניאן טסו לכאן בטיסות סדירות הרבה לפני הסכמי אברהם

Comments are closed.