בהמשך לפרסום בחדשות תעופה, השבוע (14.10) נסגרה רשמית חברת התעופה הלאומית של איטליה Alitalia בגיל 75. החברה שחוותה בשנים האחרונות משבר כלכלי שממנו לא הצליחה לצאת כלל שתי פשיטות רגל.

את חברת Alitalia תחליף חברה חדשה לחלוטין אשר עד כה הוצגה בשם ITA (italia trasporto aereo). החברה תהיה בבעלות ממשלתית מלאה בשלב ראשון. עננת מיסתורין אפפה את החברה החדשה ופעילותה עד לרגע האחרון, אך פרטים נוספים נחשפו במסיבת ההשקה של החברה אמש אשר עשתה סדר בשמועות.

האמונה הרווחת בקהילת התעופה הייתה כי החברה תירש את מותג Alitalia. שמועות אלה היו מבוססות שכן חברת ITA התמודדה במכרז לרכישת המותג Alitalia, שעלות הסף להשתתף בו הייתה 290 מיליון יורו. במסיבת העיתונאים אישרה החברה כי  אכן רכשה את המותג Alitalia במחיר של 90 מיליון יורו. עם זאת, אין לה כוונה להשתמש בו לטווח הרחוק. ועם ההיסטוריה המכובדת, אך מפוקפקת כלכלית של החברה אפשר גם להבין למה.

החברה תמתג עצמה כ-ITA Airways ולמעשה רכשה את מותג Alitalia, כולל הלוגו, אתר האינטרנט, מדי הדיילים וצביעת המטוסים, רק כדי למנוע ממתחרים לקנות אותו. החברה תשתמש בחלק מהמותג, כמו צביעת המטוסים, עד לההתבסססות המותג החדש ITA Airways.

עוד חשפה החברה כי בטווח הרחוק תחליף את הצביעה האייקונית של מטוסי Alitalia לצביעה חדשה. תא הנוסעים יצבע בכחול, עם צבעי דגל איטליה על זנב המטוס.

אילוסטרציה של צביעת המטוסים החדשה של ITA Airways
אילוסטרציה של צביעת המטוסים החדשה של ITA Airways
צביעת מטוסי Alitalia
צביעת מטוסי Alitalia

ממה שכבר היה ידוע עד כה, החברה תתחיל לפעול עם צי של 52 מטוסים בלבד אותם רכשה מאלאיטליה. כפי שפרסמנו מוקדם יותר, בכוונת החברה לחדש את הצי בשנים הקרובות תוך התמקדות במטוסים מתוצרת Airbus בלבד. מעבר לקיצוץ במטוסים תקצץ החברה החדשה משמעותית גם בכוח האדם ותתחיל לפעול עם כ-2000 עובדים בלבד במקום 10,000 העובדים של Alitalia.

באשר לפעילות בישראל, כרגע מתכננת החברה להפעיל לוח טיסות דומה לטיסות שהתקיימו עד כה ע״י חברת Alitalia:

  • טיסת AZ809 תצא מתל אביב בימים שני, שלישי, רביעי ושישי בשעה 5:05 בבוקר ותנחת ברומא בשעה 07:50.
  • טיסת AZ813 תצא מתל אביב בימים רביעי, חמישי ושבת בשעה 17:25 ותנחת ברומא בשעה 20:10

מחיר טיסה הלוך ושוב יחל בכ-200$.

כרגע מכירת הכרטיסים הישירה של החברה נעשית זמנית באמצעות האתר ITA-AIRWAYS.COM בקרוב.

סרטון ההשקה של החברה החדשה:

מה דעתכם על הקמת החברה החדשה והאם אהבת את העיצוב החדש של מטוסי החברה?

Comments are closed.