עדכון (23.1) – החלה מכירת הכרטיסים לטיסות ישירות למנילה, כל הפרטים בכתבה הבאה.

בהמשך לדיווח בחדשות תעופה, נרשמה התקדמות נוספת בהתכנות לטיסות ישירות בין תל אביב למנילה. חברת התעופה Philippine Airlines מינתה את חברת Open Sky לייצג אותה בישראל. נכון לשעה הכוונה היא להפעיל 2 טיסות שבועיות החל מחודש אפריל 2022.

באשר לזהות המטוסים אשר ישמשו את החברה בקו זה, עד כה נמסר כי יש כוונה להשתמש במטוסי ה-A350 החדישים שברשותה. עם זאת, ולמרות שמדובר במטוסים חדישים ויעילים, החברה החלה להיפרד באופן הדרגתי ממטוסים אלה כחלק מתהליך ארגון מחדש של החברה שעליו דיווחנו כאן. כחלק מהתהליך, ארבע מתוך שישה מטוסי A350-900 ששוכרת החברה יועברו לחברת Lufthansa המחזיקה כבר בצי של 17 מטוסים דומים.

במקרה שהחברה אכן תממש את כוונתה להיפרד מכל מטוסי ה-A350, ככל הנראה תפעיל בקו לישראל את צי מטוסי ה-A330 שברשותה. מדובר בצי של 14 מטוסים בגיל ממוצע של כ-7 שנים. היתרון של מטוסים אלו הוא שלפחות בחלקם מותקנת מחלקת העסקים החדשה של החברה שנחשבת איכותית.

לחלופין, יש ברשות החברה גם מטוסי 777-300 גם כן בני כ-7 שנים אותה יכולה החברה להפעיל בקו. עם זאת, במטוסים אלה מותקנות המחלקות (כולל מחלקת עסקים) הישנות של החברה. שני הציים צפויים להצטמצמם כחלק מתהליך הארגון מחדש של החברה.

אירוע באירוח שגרירות הפיליפינים בישראל

העדכונים האחרונים מגיעים כאשר השבוע קיימה השגרירות הפיליפינית בישראל אירוע להוקרת פועלו של נשיא הפיליפינים בתקופת מלחמת העולם השנייה, מנואל קויזון. הנשיא קויזון הציל בין השנים 1937-1941 קרוב ל- 1,300 יהודים מאירופה, בכך שהעניק להם מקלט בארצו. שגריר הפיליפינים בישראל גם נשא נאום בו הדגיש את חשיבות הנצחת סיפור ההצלה של הנשיא קויזון גם לדורות הבאים ואף הדגיש את היחסים החזקים בין הפיליפינים למדינת ישראל.

באירוע השתתפו מרגוט פינס קסטנבאום, שהיא ומשפחתה נמלטו במהלך השואה לפיליפינים וניצלו בזכות הנשיא קויזון וכן בני משפחתו של מקס וייסלר, שכמו מרגוט גם הוא ומשפחתו מצאו מקלט בטוח בפיליפינים.

בתמונה: ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, מרגוט פינס קסטנבאום, שגריר הפיליפינים בישראל, מקיירוג אלברטו ורפאל הרפז, לשעבר שגריר ישראל בפיליפינים וסנכ”ל אסיה והפאסיפיק במשרד החוץ. צילום באדיבות שגרירות הפיליפינים בישראל
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *