מועדון הנוסע המתמיד, הינו הנכס הרווחי ביותר של חברת אל על ולמעשה אחד המועדונים הגדולים בישראל. כמו כל חברות התעופה הגדולות, גם חברת אל על מאפשרת לחברי המועדון שלה לצבור נקודות תעופה ולממש אותם לרכישת כרטיס טיסה, אך לא רק. בסדרות הכתבות הבאה נתאר 4 שיטות למימוש נקודות הנוסע המתמיד.

בכתבות בעתיד נתמקד גם בשיטות כיצד ניתן לצבור נקודות ביעילות. לעת עתה נאמר רק שחברי המועדון יכולים לצבור נקודות בטיסות אל על, בטיסות בחברות תעופה שותפות וכן משימוש שוטף בכרטיס אשראי ממותג Fly Card.

אז איך מממשים את נקודות הנוסע המתמיד שנצברו?

ישנן ארבע שיטות מרכזיות למימוש נקודות הנוסע המתמיד. כתבה זו תתמקד בסעיף הראשון, והכתבות הבאות בשאר השיטות:

  1. שימוש בנקודות להזמנת טיסות אל על
  2. בחירת מושב מועדף בטיסה
  3. שדרוג מחלקה
  4. מימוש נקודות בחנות הגאדג׳טים ומוצרי החשמל של אל על (Fly Store).

שיטה ראשונה – שימוש בנקודות הנוסע המתמיד להזמנת טיסות אל על

כאמור, ניתן להשתמש בנקודות הנוסע המתמיד כדי להזמין טיסה. ישנן שתי שיטות מרכזיות להזמנת כרטיס באמצעות נקודות:

  1. כרטיס בונוס
    • בונוס קלאסי
    • בונוס קלאסי מופחת
  2. כרטיס Cash & Points (שילוב נקודות ומזומן)

הזמנת טיסה באמצעות כרטיס בונוס

בכל טיסה של אל על, החברה מקצה מראש מספר מסוים של כרטיסי בונוס שניתנים לרכישה באמצעות נקודות הנוסע המתמיד. מדובר בכרטיסים המוצעים לרכישה על ידי חברי המועדון בלבד ועלותם כוללת שלושה מרכיבים:

  • נקודות נוסע מתמיד – עלות קבועה
  • תוספת מזומן – עלות קבועה
  • עלות מיסי נמל – עלות משתנה בהתאם לתאריך ויעד

יתרונות כרטיסי בונוס: כרטיסי בונוס הינם הכרטיסים המשתלמים ביותר. החלק של הנקודות ותוספת המזומן בהם היא הקטנה ביותר. יתרון נוסף הוא שכרטיסים אלו כוללים כבודה, הושבה ועלות ביטול מוזלת (20$ בתקופת הקורונה).

חסרונות: החיסרון בכרטיסי הבונוס הוא הזמינות המוגבלת. לאור זאת הגמישות בבחירת המועד לטיסה עלולה להיות מוגבלת יחסית. כרטיסים אלו יתאימו לרוב לאנשים גמישים יותר בתאריכי הטיסה שמזמינים זמן רב מראש.

כפי שציינתי מעלה, קיים גם ״כרטיס בונוס קלאסי מופחת״. ביחס לכרטיס בונוס קלאסי רגיל, כרטיס בונוס קלאסי מופחת יעלה עוד פחות – 25% פחות במרכיב הנקודות בלבד. עם זאת, כמובן שגם ההיצע של כרטיסי בונוס מופחת מוגבל.

טיפים להזמנת כרטיס בונוס של הנוסע המתמיד:
  • בעלי כרטיס אשראי Fly Card נהנים מעלות נמוכה יותר בהזמנת כרטיסי טיסה, גם בחלק של הנקודות וגם בתוספת מזומן.
  • מלבד שתי השיטות הנ״ל, מועדון הנוסע המתמיד יוצא לפעמים במבצע למצטרפים חדשים לכרטיס האשראי של המותג. המבצע כולל כרטיס טיסה הלוך ושוב ליעדים קרובים באירופה בתשלום מיסי נמל בלבד.
  • אל תפחדו להזמין כרטיס בונוס לכיוון אחד בלבד. את כרטיס החזור תוכלו להזמין מחברה אחרת במידה ולא מצאתם כרטיס הלוך ושוב בנקודות. כרטיס בונוס לכיוון אחד יעלה בדיוק מחצית מכרטיס הלוך ושוב. החבילה הכוללת לעיתים תהיה יותר משתלמת בהיעדר כרטיס בונוס לשני הצדדים. במידה ואתם בוחרים לעשות זאת, חשוב לוודא לפני ההזמנה שיש אכן טיסה חזור בעלות משתלמת.

איך מזמינים כרטיס בונוס בנקודות של הנוסע המתמיד?

1. בשלב הראשון, עליכם לבחור את היעד, בהתאם לצרכים שלכם ולכמות הנקודות למימוש שיש לכם. אתם יכולים למצוא כאן את היעדים שמציעה החברה ואת מחירון הכרטיסים, כולל הנקודות הנדרשות והמיסים לתשלום.

2. בשלב השני, תצטרכו לבדוק את הזמינות של כרטיסי הבונוס בטיסות שמתאימות לתאריכים שלכם. ככל שתהיו גמישים יותר בתאריכי הטיסות, כך הסיכוי שלכם לקנות כרטיסי בונוס הוא גבוה יותר. את זמינות כרטיסי הבונוס בכל הטיסות תוכלו למצוא כאן. לאחר שתזינו את היעד שלכם ואת תאריך היציאה והחזרה, תוכלו לראות על אילו טיסות נשארו כרטיסי בונוס בתאריכים קרובים לתאריך המבוקש.

זמינות כרטיסי בונוס במועדון הנוסע המתמיד של אל על
בדיקת זמינות כרטיסי בונוס במועדון הנוסע המתמיד של אל על

3. היכנסו לאתר אל על וחפשו טיסות לתאריכים שעליהם גיליתם שיש זמינות של כרטיסי בונוס. לאחר החיפוש בחרו באפשרות של כרטיס בונוס (כפי שמופיע בתמונה מטה) והמשיכו לביצוע ההזמנה. בתמונה ניתן לראות לדוגמא שטיסה לכיוון אחד לרומא תעלה 160 נקודות + 75 ש״ח (שמגלם את תוספת המזומן + מיסי נמל).

הזמנת כרטיס בונוס הנוסע המתמיד לרומא
הזמנת כרטיס בונוס הנוסע המתמיד לרומא
רשימת המתנה לכרטיסי בונוס

טיפ זהב ממני! החברה הוסיפה שירות מעולה אשר מתריע לכם במידה ומתפנה כרטיס בונוס בתאריכים ספציפיים. אם כרגע מופיע באתר החברה שאין כרטיסי בונוס לתאריכים המבוקשים, ניתן להירשם לרשימת המתנה. במידה ויתפנה כרטיס בונוס על הטיסה, תקבלו על כך עדכון במייל.

איך נרשמים לרשימת ההמתנה לכרטיס הבונוס לטיסה ייעודית? כל שעליכם לעשות הוא לפנות לאל על באמצעות הפייסבוק בבקשה להירשם לרשימת ההמתנה לכרטיס הבונוס. לבקשה יש לצרף את פרטי הטיסה המבוקשת (יעד, תאריך ושעה אם יש כמה טיסות באותו היום). אם וכאשר יתפנה כרטיס בונוס מתאים, ובהתאם למיקומכם ברשימת ההמתנה, תקבלו הודעה במייל שתזמין אתכם לממש ולרכוש את כרטיס הבונוס שלכם תוך מספר שעות נקוב.

הרשמה לרשימת המתנה לכרטיס בונוס הנוסע המתמיד
הרשמה לרשימת המתנה לכרטיס בונוס הנוסע המתמיד

מניסיוני האישי, זה עובד נהדר. הצלחתי להזמין כך כרטיס על טיסה שלא הייתה בה זמינות של כרטיסי בונוס פנויים בבדיקה ראשונה. חשוב לציין שרכישת הכרטיס מרשימת ההמתנה לא מתבצעת באופן אוטומטי וצריך להיכנס ולרכוש בפרק הזמן הקבוע. עם זאת, תהליך הרכישה מאוד מהיר ונציגי החברה היו זמינים לסייע דרך הפייסבוק. השירות אמנם מיועד לבעלי מעמד גבוה באל על, אך עבד גם עבור חסרי מעמד – ולכן תמיד שווה לנסות.

טיפ נוסף ממני בעניין הזה במיוחד בתקופה האחרונה, תוכניות הטיסה של אנשים רבים משתנות לא מעט ומלאי הכרטיסים הזמין באתר משתנה בעקבות כך. זמינות כרטיסי הבונוס יכולה להשתנות גם בעקבות שינויים בטיסות, ביטולים, אילוצים של נוסעים ועוד. לכן, שווה לכם לעקוב אחר שינויים בזמינות כרטיסי הבונוס באתר.

הזמנת טיסה באמצעות שילוב של נקודות ומזומן

אפשרות נוספת העומדת בפני חברי מועדון הנוסע המתמיד הינה האפשרות להזמין כרטיסי טיסה באמצעות שילוב של נקודות ומזומן. זוהי אופציה יקרה יותר בעלות הנקודות והמזומן הנדרשים (ביחס לכרטיס בונוס קלאסי), אך היתרון שלה הוא שהיא הרבה יותר זמינה למימוש.

אל על מציעה 3 סוגים של כרטיסי טיסה במחלקת התיירים – Lite, Classic, Flex. הכרטיסים נבדלים ביניהם בכבודה, אפשרויות ההושבה ובגמישות בשינוי תאריך הטיסה או ביטולה. כרטיסי ה- Lite הם הזולים ביותר, הכבודה היא מוגבלת והם פחות גמישים. כרטיסים מסוג Flex הם הגמישים ביותר ומאפשרים נשיאת הכבודה המקסימלית. על כל אחד מסוגי הכרטיסים הנ״ל ניתן להמיר חלק מהמחיר המזומן לתשלום בנקודות.

על מנת לרכוש כרטיסים מהסוג הזה, עליכם להתחבר לאתר עם שם המשתמש והסיסמה שלכם ולחפש את הטיסה הרלוונטית במנוע החיפוש שבאתר. בעת החיפוש, עליכם לסמן כי אתם מעוניינים להציג אפשרויות שמשלבות גם נקודות מועדון ומזומן, כפי שניתן לראות בתמונה.

הזמנת כרטיס Cash & Points הנוסע המתמיד
הזמנת כרטיס Cash & Points הנוסע המתמיד

לאחר בחירת הכרטיסים הרלוונטיים עבורכם, יש לגלול לסוף העמוד ולבחור באמצעות המד כמה נקודות תרצו לממש. האתר יחשב את העלות הסופית לתשלום לאחר ניכוי מספר הנקודות המבוקש.

הזמנת כרטיס Cash & Points הנוסע המתמיד
הזמנת כרטיס Cash & Points הנוסע המתמיד

אני ממליץ לבדוק קודם כל האם קיימים כרטיסי בונוס על הטיסה שבה אתם מעוניינים, או בתאריכים קרובים. במידה ולא, או שאינכם גמישים בתאריכי הטיסה – Cash & Points מציעה גמישות גבוהה יותר בזמינותה. עם זאת, זוהי תהיה אופציה פחות משתלמת מבחינת הערך שתקבלו בעבור כל נקודה.

טיפ נוסף – במידה ואתם לא זקוקים לכבודה, אני ממליץ לכם לבדוק את עלויות כרטיסי ה – Lite  בשילוב של נקודות ומזומן, לעיתים תוכלו למצוא מחירים משתלמים כמעט כמו המחירים של כרטיסי הבונוס, רק בלי ה״פינוק״ של כבודה והושבה.

יש לכם טיפים נוספים להזמנת כרטיסי טיסה באמצעות נקודות הנוסע המתמיד? שאלות? שתפו אותנו בתגובות!

בחלק הבא של סדרת המדריכים נדבר על איך לממש את נקודות הנוסע המתמיד לשדרוג המחלקה בטיסה, רכישת מושב מועדף ורכישת מוצרי חשמל וגאדג׳טים בחנות Fly Store.

תגובה
    1. היי, הסיבה כנראה שלא נתקלת היא שזה שקוף ללקוח. במערכת ההזמנות מוצג ״מחיר בונוס״ ואתה לא באמת יודע האם זה בונוס מלא או מופחת (אלא אם אתה בקיא בעלויות הרגילות ואז אתה יכול לזהות). ההנחה היא רק על רכיב הנקודות. אז אם למשל אתה מחפש טיסה ללרנקה, המחיר בנקודות אמור להיות 200 נקודות, כך שאם המחיר נמוך יותר מדובר בבונוס מופחת כנראה.
      לא הכי אינטואיטיבי אבל היה לי חשוב לציין את זה בכתבה בכל זאת 🙂

    1. היי, כן בהחלט אפשר. פשוט להיכנס למשתמש שלך ולבצע חיפוש בנקודות. בעמוד הנוסע פשוט צריך לשנות את פרטי הנוסע מהפרטים שלך לפרטים שלו.
      נסיעה נעימה

  1. היי לאחר שחיפשתי זמינות של כרטיס בונוס בטיסה נכנסתי לאתר לאותה טיסה ולא מצאתי את הכרטיס בונוס היה רק lite, Classic, flex.
    אתה יודע להגיד לי למה זה לא מופיע? יכול להיות כי אני מהטלפון וצריך מחשב?

  2. אני מעוניין להזמין כרטיסים לכל המשפחה ובמסגרת אותה הזמנה לנצל נקודות של אשתי ונקודות שלי באותה הזמנה – איך אני עושה זאת ?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *