בחלק הראשון של המדריך התמקדנו באפשרות להזמנת כרטיסי טיסה באמצעות נקודות מועדון הנוסע המתמיד של אל על. בחלק הזה של המדריך נתמקד בשלוש שיטות נוספות לממש את הנקודות שצברתם:

  1. בחירת מושב מועדף בטיסה
  2. שדרוג מחלקת הטיסה
  3. מימוש נקודות בחנות הגאדג׳טים ומוצרי החשמל של אל על (Fly Store)

שימוש בנקודות הנוסע המתמיד לרכישת מושב מועדף

בכל טיסה סדירה בחברות תעופה גדולות יש מושבים שנחשבים למושבים מועדפים, כאלו שיש להם מקום נוסף לרגליים. מושבים אלו נקראים באל על – El Al Space, ומחירם נע בין 39$-99$, בהתאם ליעד. גם מושבים אלו ניתנים לרכישה בנקודות המועדון.

מושבי אל על Space  במטוס ה-737 (מסומנים בסגול)
מושבי אל על Space במטוס ה-737 (מסומנים בסגול)

איך מזמינים מושב מועדף בנקודות

לאחר הזמנת הטיסה יש להיכנס לאזור ניהול ההזמנה באתר אל על, ושם תופיע האופציה לבחור מקום ישיבה. אם ברצונכם לבחור במקום ישיבה מועדף, האתר יציג לכם את העלות שלו, בדף הבא תוכלו לבחור בתשלום באמצעות נקודות (כפי שמופיע בתמונה).

שימו לב לכך שלא כל מושב מועדף הוא מושב עם מקום נוסף לרגליים, ואם ברצונכם לבחור במושב עם מקום נוסף לרגליים, צריך להיות מצוין שהוא כזה.

אני באופן אישי אוהב לבחור לעצמי את מקום ההושבה, אבל אם אתם מסתבכים או רוצים להקל על עצמכם, ניתן לבצע זאת גם נציגי השירות של חברת אל על. בדוגמא בתמונה מטה,

טיפ זהב לבעלי כרטיס אשראי Fly Card Premium  – החברה מעודדת החזקה של כרטיס האשראי שלה. אם אתם בעלים של כרטיס אשראי זה, במעמד העלייה למטוס, דיילי האוויר על הטיסה יכולים להעביר אתכם למושב מועדף על בסיס מקום פנוי ובהתאם לזמינות מושבים אלו על הטיסה. הציגו את כרטיס האשראי שלכם לפני תחילת העלייה למטוס ובקשו בנימוס העברה למושב מועדף. מניסיוני, השיטה הזאת עובדת. בטיסות ארוכות או מלאות, שווה להזמין מושב כזה מראש ולא לחכות לשלב הבורדינג.

עדכון – לצערי אל על שנמכו את הזכאות להטבה שציינתי מעלה. מעתה הזכאות היא למחזיקי כרטיס הפרימיום שהם גם במעמד כסף ומעלה במועדון הנוסע המתמיד.

שדרוג מחלקת הטיסה

חברות תעופה סדירות רבות מציעות אופציה לשדרוג כרטיס הטיסה ממחלקה אחת למחלקה גבוהה יותר. באל על השדרוג הוא לפי הסדר ממחלקת תיירים  לתיירים פרימיום  לביזנס. ברבים מהמקרים, השדרוג ייעשה לפי רשימת המתנה בשכלול של נתוני מעמד הנוסע בחברה, התעריף ששולם עבור הכרטיס ומשתנים נוספים.

ניתן להשתמש גם בנקודות מועדון הנוסע המתמיד של אל על לשדרוג מראש של המושב בטיסה למחלקות היוקרה. עם זאת, באל על כמו ברוב חברות התעופה, לא כל כרטיס זכאי לשדרוג באמצעות נקודות. רק כרטיסים אשר נרכשים בתעריפים הגבוהים יותר יהיו זכאים לכך (בעתיד אפרסם מדריך שמסביר את זה יותר לעומק).

אם בכל זאת אתם רוצים לבדוק את האפשרות הזו – על מנת לשדרג בנקודות, יש צורך ליצור קשר עם מוקד שירות הלקוחות של אל על, לבקש לקנות כרטיס בתעריף שמזכה בשדרוג בנקודות ולבצע עם הנציג את ההזמנה והשדרוג.

באופן אישי, אני מאמין שזו האופציה הכי פחות משתלמת למימוש נקודות התעופה. זאת, מהסיבה שרק הכרטיסים היקרים ביותר מזכים באפשרות לשדרג באמצעות נקודות. לעיתים מחיר שקרוב למדי למחיר הרגיל של מחלקת עסקים.

שימוש בנקודות הנוסע המתמיד לרכישה בחנות Fly Store

סייג קטן – החנות מיועדת למחזיקי כרטיס אשראי Fly Card בלבד. אם אין לכם כרטיס כזה או כוונה להנפיק אחד, אתם יכולים לדלג על החלק הזה.

כדי להגדיל את האפשרויות למימוש נקודות הנוסע המתמיד, הקימה חברת אל על חנות אינטרנטית בשם Flystore. החנות מציעה גאדג׳טים ומוצרים לבית בהנחה משמעותית בשילוב נקודות. מדובר באחת הדרכים האהובות עליי למימוש נקודות הנוסע המתמיד.

לצד מבצעים על מוצרים בשקל אחד (בתוספת) נקודות, תוכלו גם להזמין בדיקת קורונה לטיסה (80 נקודות), שוברי Buyme, מכונות קפה טלוויזיות ועוד מגוון ענק של מוצרים בהנחה באמצעות תשלום חלק מהעלות בנקודות.

גם אם השווי הכספי שמקבלים בעבור הנקודות שלכם הוא לא האופטימלי בשיטה זו, הצלחתי לרכוש מוצרים שגם כך תכננתי לרכוש במחירים משתלמים מאוד ולכן אני מאוד אוהב את שיטה זו.

אז איך אתם מממשים את נקודות הנוסע המתמיד שצברתם? איזו מהדרכים היא העדיפה עליכם? מכירים דרכים נוספות למימוש הנקודות? שתפו אותנו בתגובות!

תגובה
  1. היי,
    אחלה בלוג!
    אל על שינתה לרעה את המדיניות של מושב SAPACE למחזיקי פלייקארד פרימיום.
    כרגע רק ממעמד כסף ומעלה.
    ג”נ: אני עצמי יש לי סטטוס מתמיד רגיל (TL) ומחזיק פליקארד פרימיום.

  2. תודה רבה על התגובה. חבל מאוד, זו הייתה אחלה הטבה למחזיקי הכרטיס. אעדכן את זה גם בכתבה.

  3. היי יותם!
    הבלוג פשוט מהמם!
    רוצה לשתף בטיסה מיום חמישי האחרון,
    הזמנתי מושב ספייס באלעל,(מושב חלון שורה קדמית)
    ובצ’קאין בשדה בציריך נתנו לי בכלל מושב בשורה 44!
    כשהראתי לפקידה את המייל עם אישור התשלום היא בדקה עם האחראי,
    והואילה להוזיז מישהו ממושב אמצע ביציאת חירום לטובתי,
    לא הסכמתי כמובן,ונשארתי עם מושב 44,
    במטוס פניתי לפרסר שהתנצל,
    והציע לי שדרוג למושב ביזנס או שורה פרטית באקונומי בסוף המטוס.
    אז לקחתי את אופציה ב.
    מסקרו אותי מה היית מעדיף?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *