חברת Cirium מפרסמת את רשימת חברות התעופה עם הדיוק המבצעי הטוב ביותר. החברה, שהוקמה לפני 112 שנים כמגזין טיסה היא כיום ספקית המידע התעופתי הגדולה ביותר לענף הנסיעות והתעופה, לחברות פיננסיות, תעופה וחלל ועוד.

חברת Cirium פירסמה בימים אלה את הדוח המקיף לשנת 2021 של הדיוק המבצעי של חברות התעופה בעולם וכן של שדות תעופה מובילים. הדו״ח מדרג את חברות התעופה לפי 3 קטגוריות:

  • חברות גלובליות
  • חברות ראשיות (לפי אזור)
  • חברות חסך (Low Cost)

חברות התעופה המדויקות ביותר

בקרב חברות התעופה הגלובליות חברת התעופה היפנית ANA נמצאת במקום הראשון עם דיוק מבצעי בנחיתה של 95.04% ב-60,000 הטיסות שביצעה בשנת 2021. דיוק מבצעי מוגדר כהגעה ליעד עד 15 דקות מזמן הנחיתה המתוכנן.

החברה היפנית לקחה את הכתר מחברת Aeroflot הרוסית אשר הייתה בראש הרשימה בדו״ח הקודם של החברה משנת 2019 עם דיוק של 86.68%.

מטוס A350 של חברת Aeroflot
חברת Aeroflot, איבדה את המקום הראשון במדד החברות המדוייקות

עוד חברה שצוינה לטובה היא חברת התעופה האמריקאית Delta אשר קיבלה תו Platinum Award על מצוינות מבצעית. התו המיוחד ניתן לאור שילוב של דיוק (87.8%) לצד היקף טיסות גדול למדי עם לא פחות מ-500,000 בשנת 2021.

במקומות הבאים צוינו חברות התעופה הגלובליות הבאות (לפי הסדר):

  1. במקום השני חברת התעופה JAL – Airlines Japan עם דיוק של 94.13%
  2. חברת אירופלוט הרוסית עם דיוק של 91.05%
  3. חברת Latam עם דיוק של 88.67%
  4. חברת דלתא איירליינס עם דיוק של 87.8%
  5. חברת KLM עם דיוק של 86.07%

בעשיריה הראשונה נמצאות גם KLM (הולנד), S7 (רוסיה), אמריקן איירליינס, יונייטד (ארה״ב) וסעודיה.

אסיה והפאסיפיק

באזור מזרח אסיה והפסיפיק נמצאות חברות התעופה היפניות ANA  ו JAL במקומות הראשונים, אחרי שכיכבו גם בחמישייה הפותחת בדו״ח של 2019. לאחריהן בדיוק המבצעי נמצאות:

  1. וירג׳ין אוסטרליה
  2. קוואנטס
  3. אייר ניו זילנד
  4. אינדיגו
  5. קוריאן אייר
  6. ויסטארה
  7. צ׳נגדו איירליינס
  8. קונמינג איירליינס (חברה סינית שבסיסה בקונמינג בחבל יונאן).

צפון אמריקה

בקרב החברות בצפון אמריקה את המקום הראשון תופסת, כאמור, דלתא ואחריה:

  1. אלסקה איירליינס
  2. אמריקן
  3. יונייטד
  4. ספיריט
  5. פרונטיר
  6. ג׳ט בלו
  7. אייר קנדה
  8. אלג׳יאנט

זאת כאשר פערי הדיוק בין החברות שנמצאות בעשרת המקומות הראשונים הם עצומים. כך, לדוגמא, הדיוק המבצעי של דלתא עומד על 87.80% ואילו של אייר קנדה הוא 67.48% ושל אלג׳יאנט הוא 64.59%.

אירופה

חברת התעופה וויילינג היא הזוכה במקום הראשון בדיוק בקרב חברות התעופה האירופאיות הגדולות עם דיוק מבצעי של 92.13%. אחריה נמצאת חברת איבריה אקספרס עם דיוק של 91.81% ונורבגי׳אן אייר שאטאל עם דיוק של 91.54%.

מטוס A320 של חברת Vueling
החברהה המדויקת באירופה – Vueling. תמונה: ויקימדיה

דרום אמריקה

בקרב חברות התעופה באמריקה הלטינית תופסת את המקום הראשון חברת קופה איירליינס עם דיוק של 90.25%. אחריה אירולינאס ארגנטינס, אזול, לאטאם, אביאנקה, אירו מקסיקו וחברת וולאריס.

מזרח התיכון

באזור המזרח התיכון ואפריקה תופסת את המקום הראשון חברת Safair – חברת חסך דרום אפריקנית עם דיוק של 94.44%. אחריה נמצאות:

  1. רויאל ג׳ורדניאן עם דיוק של 89.09%
  2. חברת אמיראטס עם דיוק של 86.75%.

עוד ברשימה חברת אתיופיאן איירליינס, סעודיה, קאטר איירליינס, מידל איסט איירליינס וחברת אגי׳פט איירליינס שסוגרת את הרשימה עם דיוק של 62.71%.

בעקבות שאילתא ששלחנו לחברת Cirium נמסר לנו כי הדיוק המבצעי של חברת אל על היה טוב למדי אך בשל הפעילות המועטה שלה היא לא עמדה בקריטריונים הדרושים כדי להיכלל בפרסום. בשנת 2019 עמדה החברה על דיוק של 65.58% והייתה במקום ה-9 מבין החברות במזה״ת, מקום אחד מתחת לחברת התעופה הקנייתית Kenya Airways.

נמלי התעופה המדויקים ביותר

נמל התעופה Haneda ביפן הוא נמצא התעופה עם הדיוק המבצעי הטוב בעולם בקרב נמלי התעופה הגלובליים. כאן המדידה היא על פי המראות. זאת כאשר טיסה שיוצאת בזמן היא כזו שעוזבת את החניה עד 15 דקות מהזמן המתוכנן.

על פי הדוח של Cirium, הדיוק המבצעי של נמל התעופה זה הוא 95.55%. כלומר שכמעט כל הטיסות ממריאות ממנו בזמן המתוכנן. אחריו נמצא נמל התעופה שרמטייבו שבמוסקבה עם דיוק של 94.76% ובמקום השלישי נמל התעופה צ׳נגדו עם דיוק של 88.26%. במקום הרביעי נמצא נמל התעופה של ברצלונה אל פרת עם דיוק של 86.89% ובמקום החמישי נמל התעופה מינאפוליס עם דיוק של 86.78%. ברשימה 20 נמלי התעופה עם הדיוק המבצעי הגבוה נמצאים גם נמל התעופה אדולפו סוארז במדריד, נמל התעופה של דטרויט, נמל התעופה של סאלט לייק סיטי, נמל התעופה אל דוארדו בקולומביה ונמל התעופה פרנץ יוזף שטראוס במינכן.

בשל מגיפת הקורונה הפעילות בנמלי התעופה ברחבי העולם השתנתה באופן משמעותי בהשוואה ל-2019. זאת בשל הגבלות, הפחתת טיסות, מחסור בכח אדם ועוד. ואולם, כיוון שארצות הברית התאוששה מהר יותר מרוב השווקים, לא מפתיע ש-13 מתוך 20 נמלי התעופה המובילים בעולם ( מינאפוליס, דטרויט, סאלט לייק סיטי, שארלוט, פילדלפיה, סן פרנסיסקו, בוסטון, אטלנטה, סיאטל, וושינגטון, לוס אנג׳לס, שיקגו, וג׳ורג בוש בטקסס) נמצאים בארצות הברית. עם זאת חשוב לציין כי כל הזוכים בכל קטגוריות נמלי התעופה (גלובלי, גדול, בינוני וקטן ) הם יפנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *