היומון האיטלקי IL Foglio מדווח כי חברת התעופה לופטהנזה נמצאת במו״מ לרכישה של 40% מחברת התעופה הלאומית האיטלקית החדשה ITA Airways.  על פי הדיווח פרטי העיסקה יפורסמו במהלך הימים הקרובים.

כזכור, חברת התעופה הלאומית החדשה של איטליה החלה לפעול ב-15 באוקטובר שנה שעברה עם 2,300 עובדים וצי שגודלו כמחצית הצי שהיה לחברת אליטליה, אותה היא החליפה. עם תכניות לגידול משמעותי של הצי באמצעות רכש מטוסים חדשים ויעילים.

אליטליה פעלה במשך 75 שנים ובעשורים האחרונים היא סבלה מקשיים כלכליים וחובות אדירים שגרמן לקריסתה מספר פעמים. במהלך שנים אלה היא זכתה להזרקת כספים רבים הן מממשלת איטליה והן מחברת אתיחאד שהרימה ידיים והבינה כי החברה האיטלקית היא בור ללא תחתית.

היומון האיטלקי  מסר פרטים על העיסקה הנרקמת, אבל ציין כי שתי החברות קרובות מאד להסכמה על תנאים מהותיים לקיומה ובכלל זה התפקיד של שדה התעופה ברומא כבסיס  (HUB)  כבסיס לטיסות ישירות לאפריקה וכמה מדינות באמריקה.

דובר של חברת ITA מסר לסוכנות הידיעות רויטר כי ההנהלה הבכירה של החברה תציג את תכניותיה במסגרת האסיפה הכללית של מועצת המנהלים ב-31 בינואר לדברי סוכנות הידיעות, חברת לופטהנזה סירבה להגיב בנושא.

במקביל, חברת התעופה האיטלקית הפתיעה את כולם בסופ״ש שעדכנה על כוונותיה להחיות את המותג Alitalia, אותו רכשה מהחברה שנסגרה בכ-170 מיליון יורו, אך בחרה שלא להשתמש בו. ועכשיו, אחרי שכולם כבר היו בטוחים שהמותג Alitalia מת, החליטה החברה שהוא יחזור לפעילות כבר בחודש מרץ 2022. עם זאת החברה ציינה כי אין כוונה לזנוח את המותג ITA Airways אלא שהמותג אלאיטליה ישמש את חלק מפעילות החברה כשהאפשרויות שעלו כרגע הן הפעילות הפנים אירופאית או הפעילות הבינ״ל.