בהמשך לעדכון בשבוע שעבר על תחילת מכירת כרטיסים לטיסות ישירות בין תל אביב לפיליפינים, אמש הסירה חברת התעופה הפיליפינית, פיליפין איירליינס, את כל הטיסות הישירות לתל אביב ממערכת ההזמנות המקוונת שלה.

גורמים המקורבים לנושא מסרו ל׳חדשות התעופה׳ כי הסיבה לכך אינה ברורה, אך הנהלת חברת התעופה ביקשה להמתין עם ההודעות השונות הקשורות לפתיחת הקו.

בימים האחרונים התפרסמו ידיעות כי חברת אל על עשויה לעתור לבג״צ אם חברת התעופה הפיליפינית תקבל אישור לטוס לישראל בנתיב הקצר, מעל ערב הסעודית, נתיב שבו טסה חברת איר אינדיה בדרכה לישראל. נתיב הטיסה מעל ישראל אינו מאושר לחברות התעופה הישראליות ע״י ערב הסעודית בעת שהן טסות למזרח אסיה. בשל כך הטיסות של חברת אל על למזרח ארוכה בכ-2-3 שעות לעומת טיסות של חברות שרשאיות לטוס מעל סעודיה. יתכן והפסקת מכירת הכרטיסים קשורה לרצון של החברה לאשר את הטיסות מעל סעודיה לפני תחילת הקו, נושא עם השפעה מהותית בהיבט של הרווחיות מהטיסה.

לפני שבוע פרסמנו בחדשות תעופה על תחילת מכירת הכרטיסים לטיסות ישירות של החברה הפיליפינית לישראל במערכת ההזמנות המקוונת של החברה. כך ניתן היה לבצע הזמנות לטיסות הישירות בין מנילה לתל אביב. זמן הטיסה שהוצג במערכת היה כ-11 שעות, זמן שמתאפשר בזכות טיסה מעל סעודיה. החל מאתמול הטיסות  הישירות אינן נמצאות במערכת. במקומן מציעה מערכת ההזמנות של החברה טיסה באל על לדובאי ומשם טיסת המשך באמצעות חברת התעופה הפיליפינית למנילה מה שמאריך את זמן הטיסה, כולל עצירת הביניים ל-21 שעות.

במערכת ההזמנות של החברה הוצגו הטיסות במחיר מ-922 דולרים לטיסה הלוך ושוב, כולל מזוודה, שינוי תאריך ללא דמי שינוי ועוד. הטיסות, על פי מערכת ההזמנות, היו מתוכננות במטוס אירבוס A350 עם שלוש מחלקות שרות. עם זאת, לאור מחסור במטוסי A350 לאור פשיטת הרגל של החברה, להערכתנו סביר להניח שלאחר טיסות השקת הקו החברה תעבור להפעיל את הטיסות במטוסי בואינג 777 או אירבוס A330.