חברת התעופה האיטלקית החדשה ITA חוכרת ארבעה מטוסי אירבוס A350-900 שיוכנסו לשרות במהלך השנה. זאת כאשר הראשון מביניהם יוכנס לשרות בחברה כבר ביוני 2022 והשאר במחצית השניה של שנת 2022.

את המטוסים תחכור מחברת ALAFCO אשר הוקמה בשנת 1992 בכווית וחוכרת מטוסים למספר רב של חברות תעופה בהן ג׳ט2, אייר אירופה, טורקיש איירליינס, צ׳יינה סאותרן איירליינס, איר אינדיה, רויאל ג׳ורדניאן ומלזיה איירליינס.

ארבעת המטוסים בהם מדובר נרכשו על ידי החברה הכווייתית בשנת 2019 אולם נמצאים מאז באחסנה בשל מגפת הקורונה.

חברת ITA, שהוקמה על ׳חורבות׳ חברת אליטליה הודיעה עם הקמתה כי בכוונתה לחדש את צי המטוסים המיושן למדי שקיבלה בירושה תוך כוונה לשמור על צי שכולו על טהרת מטוסי איירבוס. מדובר בהכרזה חיובית למדי שכן אחד החסרונות המהותיים שהיו לקודמתה אלאיטליה היו צי מיושן שלא חודש, ככל הנראה בשל הצרות הכלכליות אליהן נקלעה.

כיום בצי החברה 54 מטוסים שרובם צרי גוף מסוג אירבוס A319 ו-A320 בגיל ממוצע של 15 שנים וכן 7 מטוסי אירבוס A330-200 בגיל ממוצע של כ-10 שנים מהם שניים נמצאים באחסנה. עם הקמתה של החברה לפני מספר חודשים היא הודיעה כי היא מזמינה מחברת איירבוס כ-30 מטוסים חדשים בהם 10 מטוסי אירבוס A330-NEO לצד 11 מטוסי אירבוס A320NEO ועוד 7 מטוסי אירבוס A220. מטוסים אלה אמורים להחליף בהדרגה את המטוסים הישנים שירשה מאליטליה. עם זאת החברה החליטה כי את מטוסי ה-359, שיהיו מטוסי הדגל שלה, היא מעדיפה לחכור כשהם זמינים מהמדף ולא להמתין בתור הארוך לקבלתם מהיצרן.

הכנסת מטוסי האירבוס A350 לשרות בחברה תאפשר לה לחדש נתיבים רחוקים כמו טוקיו ובואנוס איירס אליהם נהגה חברת אליטליה לטוס במטוסי בואינג 777 שהיו ברשותה, אך לא עברו לחברה החדשה.

יצוין כי לפני שבוע פורסם כי חברת לופטהנזה חברה לענקית הספנות MSC והן נמצאות במגעים לרכישת 40% מחברת ITA ולמעשה ירכשו את השליטה בחברה האיטלקית. בימים הקרובים צפויה הודעה האם העיסקה אכן תצא לפועל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *