מנכ״ל חברת דלתא איירליינס מבקש מהממשל האמריקאי לקדם רשימה שחורה של נוסעים שמתפרעים על גבי טיסות. המשמעות היא שאותם נוסעים יוכנסו לרשימת אסורי טיסה שתשותף בין כל חברות התעופה ויחסמו משימוש בטיסות מסחריות. זאת בשונה מהמצב כיום בו כל חברה מנהלת רשימה עצמאית.

לטענת החברה, צעד כזה יעזור למנוע תקריות דומות בעתיד ויבהיר לאנשים את ההשלכות של אי ציות להנחיות צוות האוויר. הבקשה של דלתא מגיעה על רקע שיא במספר הנוסעים המתפרעים בטיסה בשנה האחרונה, כולל מספר מקרים בטיסות שהיו בדרכן מארה״ב לישראל. על כן הנושא בהחלט נמצא בסדר עדיפות לאומי בארה״ב וגם נשיא ארה״ב התבטא בנושא והנחה את משרד המשפטים להתמודד עם סוגיית הנוסעים המתפרעים על סיפון טיסות.

כיום כבר קיימת בארה״ב רשימה שחורה חוצת חברות תעופה (״No Fly list”) אך התנאים להכנסת נוסעים אליה כוללים סיבות ביטחוניות בלבד (מניעת טרור). המטרה של דלתא היא להרחיב את התנאים להכנסת נוסעים לרשימה גם לנוסעים מתפרעים.

מנכ״ל דלתא טוען כי כ-1,900 איש הוכסו לרשימה השחורה של החברה עצמה רק על רקע סירוב לחבישת מסיכה. בנוסף, הגישה שמות של 900 אנשים לאגף הביטחון בתחבורה של ארה״ב במטרה להגיש קנסות אזרחיים.

דלתא נחשבת לבעלת הטון המרכזי בנושא וכבר קראה בעבר לחברות התעופה האמריקאיות לשתף ביניהן את הרשימותה השחורות שלהן. זאת במטרה למנוע מאנשים ששיקפו סכנה לביטחון ובטיחות טיסות פשוט לטוס עם חברה אחרת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *