מדיווחים בתקשורת המקומית בקוריאה עולה כי לאחר כשנה של בחינה, רשות ההגבלים העסקיים בקוריאה הדרומית נתנו ביום שלישי האחרון אישור עקרוני למיזוג הצפוי בין ענקיות התעופה קוריאן אייר ואסיאנה. האישור ניתן תחת מספר מגבלות שמטרתן למנוע מצב של מונופול בתעשיית התעופה במדינה. זאת לאור העובדה שמדובר בשתי חברות התעופה הגדולות בקוריאה.

החשש של הרגולטור במדינה נובע מהעובדה שחברת התעופה המאוחדת תפעיל 48.9% מהטיסות הבין לאומיות מהמדינה לצד 62% מטיסות הפנים. לאור נתונים אלו ציינו הגורמים במשרד המסחר המקומי כי מחירי הכרטיסים ככל הנראה יעלו כתוצאה מהמיזוג וצמצום התחרות, במיוחד לטיסות לצפון אמריקה, אירופה, סין ומדינות דרום מזרח אסיה .

במטרה לצמצם את הפגיעה בנוסעה, העמיד משרד המסחר תנאים שכוללים ויתור על מספר סלוטים בשדות תעופה באזורים מסויימים בעולם. ספציפית מדובר בשדות תעופה בהם לחברת התעופה המאוחדת יהיה שליטה במעל 50% מנתק השוק. רשימת הסלוטים המדוייקים עליהם החברת תצטרך לוותר יקבעו בהמשך. התנאים יקבעו מראש ל-10 השנים הבאות. עד להטמעת השינויים, אסר המשרד הממשלתי על העלאת מחירי כרטיסי טיסה או צמצום מספר המושבים הנמכרים.

אמנם מדובר באישור משמעותי שמעלה משמעותית את סיכויי הצלחת המיזוג, אך המיזוג עדיין טעון אישורים רגולטוריים במדינות אחרות בהן יש לחברות נתח פעילות משמעותי כמו בארה״ב, יפן, סין, אנגליה ואוסטרליה. זאת לאחר שכבר התקבלו אישורים רגולטוריים לאחרונה במדינות מלזיה, סינגפור, טורקיה, טיוואן, וייאטנם, תאילנד, פיליפינים ועוד.

אחד היעדים של רשות ההגבלים העסקים היא לעודד חברות לואו קוסט מקומיות להוסיף טיסות למרחקים בינוניים-ארוכים בתוך אסיה ולסין.

לאחר הרכישה של כ-63% מחברת אסיאנה בעבור 1.5 מיליארד דולר, תהפוך החברה המאוחדת לחברת התעופה ה-10 בגודלה בעולם. זאת בשילוב הצי של קוריאן שכולל כיום 155 מטוסים, לצד הצי של אסיאנה שכולל 82 מטוסים. החברות כבר עדכנו בעבר שבכוונתן לצמצם את הציים לאחר האיחוד, בדגש על הוצאה משירות של מטוסי ה-A380 של שתי החברות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *