טיסת אל על LY2521 שהמריאה הבוקר לפראג נאלצה לשוב ולנחות בנתב״ג לאחר שהוכרז אירוע של נוסע אלים.  זאת אחרי שרק אתמול דיווחנו על טיסת אל על מלוס אנג׳לס שנאלצה לבצע נחיתה בלתי מתוכננת במדריד בגלל נוסע שהתפרע בטיסה.

מסלול טיסת LY2521 לפראג עד החזרה לתל אביב
מסלול טיסת LY2521 לפראג עד החזרה לתל אביב

הבוקר בשעה 7:57 המריא מטוס בואינג 738 של אל על לפראג. זמן קצר לאחר ההמראה נאלץ הקברניט לשוב לנמל בן גוריון בגלל נוסע אלים. עם הנחיתה בנמל התעופה בן גוריון הוזעקה למקום משטרת נתב״ג והורידה את הנוסע מהמטוס. נגד הנוסע הוגשה תלונה.

חברת אל על מסרה כי לאחר השלמת החקירה ובירור הפרטים שהובילו לאירוע היא תבחן אמצעים שעומדים לרשותה ובכלל זה אפשרות להכניס את הנוסע ׳לרשימה שחורה׳ שמשמעותה איסור לטוס בטיסותיה בעתיד. זאת בנוסף לבחינת אפשרות להגיש נגד הנוסע תביעה בשל נזקים שנגרמו (לכאורה) לחברה.

מנכ״ל אל על, אביגל שורק הביע את צערה של החברה על אירועים מעין אלה שפוגעים בחברה ובחווית הטיסה של לקוחותיה. ״אנחנו נוסיף ונפעל במדיניות של אפס סובלנות באירועים שבהם נוסע מסכן את בטיחות הנוסעים וצוות. לא נאפשר פגיעה באנשי הצוות, בשלומם ובטחונם.״

גם במקרה הזה, כמו במקרה אמש, הראתה אל על כי בכוונתה לנקוט בגישה לא סלחנית כלפי אירועי התפרעות בטיסה. גישה זו תשפר בטווח הארוך את חוויית הלקוח ותאפשר לצוות האוויר להתמקד בחוויית הלקוח.

יוזכר כי רק אתמול דיווחנו על טיסת אל על מלוס אנג׳לס שנאלצה גם כן לבצע נחיתה לא מתוכננת במדריד בגלל נוסע שהתפרע במטוס וסירב להישמע להוראות הצוות. כמו כן, בשנה האחרונה חל זינוק חד במספר המקרים של התנהגות בלתי הולמת של נוסעים. כך על פי דוח של מינהל התעופה הפדרלי (FAA) המתייחס למקרים בארצות הברית. על פי הדו״ח בשלושת השבועות הראשונים של 2022 פתח המינהל בחקירה של 31 מקרים של התנהגות סוררת של נוסעים. מרבית המקרים בשנתיים האחרונות קשורים לסירוב של נוסעים לעטות מסכה בעת השהייה במטוס. לשם השוואה, בכל שנת 2017 נפתחו 91 תיקי חקירה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *