טיסת אל על מלוס אנג׳לס שאמורה היתה לנחות בנתב״ג היום בשעה 14:00 ביצעה נחיתה לא מתוכננת במדריד בגלל נוסע שהתפרע במטוס וסירב להישמע להוראות הצוות. טיסת LY6 המריאה מלוס אנגל׳ס אתמול בשעה 14:16 במטוס בואינג 788 שרישומו 4X-ERA.

במהלך הטיסה החל אחד הנוסעים להתפרע במטוס. הוא רץ במעברים, סירב להישמע להוראות צוות המטוס וסיכן את בטיחות הטיסה. בשלב מסוים החליט קברניט המטוס לבצע נחיתה בנמל התעופה של מדריד כדי להוריד את הנוסע שהתפרע. רק חודש שעבר דיווחנו על טיסת יונייטד שנאלצה לחזור על עקבותיה לאחר המראה מניוארק לתל אביב.

יצוין כי בשנה האחרונה חל זינוק חד במספר המקרים של התנהגות בלתי הולמת של נוסעים. כך על פי דוח של מינהל התעופה הפדרלי (FAA) המתייחס למקרים בארצות הברית. על פי הדו״ח בשלושת השבועות הראשונים של 2022 פתח המינהל בחקירה של 31 מקרים של התנהגות סוררת של נוסעים. מרבית המקרים בשנתיים האחרונות קשורים לסירוב של נוסעים לעטות מסכה בעת השהייה במטוס. לשם השוואה, בכל שנת 2017 נפתחו 91 תיקי חקירה.

יצוין כי בחברת אל על משתדלים, בדרך כלל, לא לבצע נחיתות בלתי מתוכננות בשל התפרעות נוסעים. זאת אלא אם הדבר ממש גורם לסיכון הטיסה. החברה משתדלת לפתור את המקרים במהלך הטיסה או להמתין עד לנחיתה בנמל היעד ושם להעביר את הנוסע לידי השלטונות. מדובר להבנתנו בשינוי מסוים שחל בגישה של אל על ואימוץ מדיניות אפס סובלנות להתפרעויות נוסעים. כפי שדיווחנו בסקירה שלנו, ניכר כי גם צוות האוויר של אל על חשים כי יש גיבוי מלא למדיניות זו.