בשבוע האחרון הייתה החרפה בסנקציות נגד חברות תעופה רוסיות. דיווחים באתרי אינטרנט שונים מספרים כי כעת שר התחבורה של רוסיה, איגור צ׳ליק ובכירים בחברות התעופה אירופלוט, אורל איירליינס, S7 וחברות נוספות דנו באפשרות להלאים את מטוסי איירבוס ובואינג שנמצאים בחכירה בחברות תעופה אלה. יודגש, כי מדובר במטוסים שרובם חכורים מחברות זרות ולא רוסיות.

על פי הדיווחים מדובר בצעד תגובה לאיסור שהציגה בשבוע שעבר הנציבות האירופאית ולפיו אין למכור ולהשכיר מטוסים לחברות תעופה ברוסיה ויש לסיים איתם את הסכמי החכירה עד סוף חודש מרץ. זאת בנוסף להנחיה האוסרת למכור חלקי חילוף וציוד לחברות התעופה הרוסיות.

יצוין כי חלק ניכר ממאות המטוסים שברשות חברות התעופה האירופאיות מיוצרים על ידי בואינג ואיירבוס ומרביתם חכורים מחברות המתמחות בהחכרת מטוסים.

לפי הנחיה זו של הנציבות האירופאית בסוף החודש אמורות חברות החכרת המטוסים לדרוש לקבל בחזרה את המטוסים שנמצאים בידי החברות הרוסיות ולא להאריך להם את הסכמים החכירה שעלותם עשרות מליארדי דולרים. חברות ההשכרה כבר מקיימות דיונים בנושא במטרה לגבש אסטרטגיה לטיפול בנושא. נראה כי אותן חברות יצטרכו לקיים דיונים מחדש כעת כשרוסיה שוקלטת לנקוט בשיטה של הלאמה.

רוסיה הזהירה לא מכבר את מדינות המערב כי לא תעבור בשתיקה על הסנקציות המופעלות נגד חברות התעופה שלה וככל הנראה, על פי הפרסומים, אחד הצעדים שהיא שוקלת היא הלאמת המטוסים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *