חברת התעופה הצעירה של איטליה מושכת המון תשומת לב. כעת חברות התעופה דלתא וקבוצת אייר פראנס-ק.ל.מ חברו לקרן בינלאומית בכוונה לרכוש את רוב המניות של חברת התעופה ITA, החברה היורשת של אליטליה. כך מדווח היומון ׳לה רפובליקה׳ המצטט מקור ממשלתי. בדיווח מצויין כי קרן בינלאומית נוספת שכבר מושקעת בחברות לואו קוסט הביעה את רצונה לרכוש את החברה האיטלקית.

הדיווח הזה מגיע אחרי שכבר פורסם בפירוט על החבירה של חברת לופטהנזה עם ענקית  הספנות MSC לרכישת רוב האחזקות בחברת התעופה האיטלקית. השתיים אף קיבלו כבר אישור לבצע בדיקה של ספרי החברה.

לפני שלושה שבועות הודיעה ממשלת איטליה כי החליטה להפריט את ITA בה היא מחזיקה ב-100%. הממשלה הודיעה כי היא מבקשת לוותר על השליטה ולהחזיק במניות מיעוט. במסיבת עתונאים שהתקיימה ברומא מסר שר האוצר האיטלקי, דניאל פרנקו, כי הממשלה מחפשת שותף שירכוש את השליטה בחברה. על פי הערכות שוויה של החברה הוא כ-1.2 מיליארד אירו. זאת לאחר שממשלת איטליה הזרימה כ-700 מיליון אירו כדי להקים את החברה בשנה שעברה.

חברת ITA הוקמה על יסודות חברת אליטליה ובסיסה הוא בנמל התעופה של רומא. לחברה 55 מטוסים והיא טסה ל-57 יעדים, בהם גם ישראל. לפני שלושה חודשים הודיעה ITA על הזמנה של 28 מטוסים חדשים בהם:

  • 7 מטוסי איירבוס A220
  • 11 מטוסי איירבוס A320Neo
  • עשר מטוסי איירבוס A330Neo.

בנוסף החברה אמרה כי בכוונתה להצטייד במטוסי איירבוס A350.